Rick Tick

Da har det till slut hant - jag har varit inblandad i en krock! Krock borde dock nastan skrivas inom citationstecken, eftersom det knappast var mer an en knuff. Krockar i Indien skulle jag generellt sett saga ar mer eller mindre ofarliga, darfor att hastigheten ar lag och fordonen sma (jag skulle vilja se den som glider runt med en SUV har, snigelfart skulle inte racka for att uttrycka hur langsamt det skulle ga). Jag satt iallafall i en rickshaw som fick bromsa kraftigt, och sen kom en liknande rickshaw bakifran. Alla hoppar ur, tjafs uppstar, men inget storre brak. Lite spannande faktiskt. Handgemang ar ju inte helt ovanligt i detta land.
Det basta dock? Min rickshawforare lat taxametern ga, och ville sen ha betalt for det. Only in India :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback