Come be my last resort

Jag forsoker lara mig lite hindi. Det ar, av forklarliga skal, riktigt knepigt. Det finns absolut INGENTING som ar gemensamt med de sprak jag ar van vid, och ordfoljden ar helt annorlunda. Men jag krigar pa. Forsoker hitta en larare men det ar svart, sa nu letar jag bocker.
Nar jag kom hit var det i tron att de flesta talar engelska i san utstrackning att det racker. Detta ar inte sant. Man MASTE kunna lite hindi, eller marathi har i Maharashtra, for att klara sig. Vissa, t.ex. rikshawforare, ar ofta valdigt daliga pa engelska, och det duger inte heller att satta en lapp i handerna pa dom for det ar ofta dom inte kan lasa. Aterstar att lara sig spraket. Det ar ju dock grymt roligt att lara sig ett sprak, och varfor inte ett som nastan ingen hemma pratar - vilken konkurrensfordel :) Sen vet man ju inte om man kommer tillbaka hit pa andra affarer, da ar det viktigt att prata spraket...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback