All tied up

Imorgon ar tanken att min internetuppkoppling ska borja funka. Ar man utlanning i Indien ar man inte betrodd med nagonting, och maste darfor betala deposition for allting. Att fa ett telefonnummer t.ex. kostar 100 for ett SIM-kort och 4000 i deposition. Uppkopplingen ar helt gratis, forutom 2000 i deposition. MEN - nar jag talade med han som fixade allt pappersarbete (jag fick visa kopia pa pass, kopia pa visum, registreringspapper fran polismyndigheten, lagenhetskontrakt, elrakning, ORIGINALET av passet eftersom kopian tydligen inte gick att lita pa, papper pa att jag har ett bankkonto, och sen min lagenhetskompis bankpapper) sa visade det sig att om man ar ungkarl, da kostar det minsann 500 rupies mer att fa en uppkoppling! Skin tax, pa tva olika satt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback