*#@*$

Eftersom vi ska fa varannan lordag ledig fran och med april, kampar nu HR-cheferna med hur man ska kunna klamma in sa mycket tid som mojligt de andra dagarna. Det handlar alltsa inte om att helt enkelt solidariskt ge oss en lordag ledig, det ska givetvis kompenseras med mer arbete alla andra dagar. Ruttet, men sant.
Det verkar dessutom som att flexitidssystemet kommer att tas bort, vilket betyder att vi antingen kommer att jobba 9 till 6, eller 9.30 till 6.30. Om jag kanner folk har ratt, sa blir det formodligen 9.30 till 6.30. Smaka pa den. Kanon, vi slanger bort en timmes eller atminstone en halvtimmes arbete varje morgon, och ser till att folk ar hemma atta pa kvallen. Blir det 6.30 lar jag fundera pa om jag ens ska aka tillbaka hit, sa kanns det just nu iallafall. Men anda inte. Men ni forstar nog. Jag har ju 5 minuter till jobbet, varfor kan det inte bara behallas flexitid?
Dumheter och sloseri med resurser ar vad det ar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback