Summer dress slips down her arm

Jag tror att jag är något av en musikautist. Vissa låtar bara sätter sig så j*vligt i huvudet, och vill inte ut. Konsekvenserna blir att jag verkligen, verkligen inte kan sluta lyssna på låten. Å andra sidan - det finns ju verkligen bara ett sätt att lära känna musik, och det är att lyssna på den. Många gånger. För att riskera att låta som Upprörd pensionär, 87, Östermalm: mp3or och så i all ära, men det känns inte som att särskilt många verkligen lyssnar igenom en hel skiva som det är tänkt längre - det hoppas fram och tillbaka. Musik som är mer än tre ackord MÅSTE på något sätt få sin tid, och få chans att växa. Så ge era skivor en chans, lyssna från början till slut, och inse att det finns mycket att upptäcka.

Jag avslutar där jag började - låten som fastnat.
Porcupine Tree - Open car .

Ge den 5-10 gånger, och ni kommer förstå vad jag pratar om...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback