Underbara mandag

Dags for jobb igen. Kanns helt ok, eftersom jag far gora precis vad jag onskat - jobba med GRI-rapportering, och eftersom jag sovit riktigt gott. Igar var formodligen den langsta sondagen i hela mitt liv. Jag gick upp vid elva, gick till Magarpatta community centre (Magarpatta ar delen av Pune vi bor i), bestallde en cykel som jag fick garanti pa skulle vara brukbar inom tva timmar, fick tio minuter senare ett samtal att cykeln kommit men ingen kunde satta ihop den - nagot som hander HELA TIDEN i Indien, det ar VALDIGT mycket "jag fixar nu" och sa tar det tre dar extra..., gick runt kvarteret for att lara kanna vilka butiker som fanns, kopte lite mobler..Allt som allt var jag ute och knallade i fyra timmar. Sen parkerade jag mig pa ett internetkafe och lyckades ladda hem tva skivor jag verkligen, verkligen langtat efter att fa lyssna pa - nya Porcupine Tree som jag inte fick med hemifran, och nya Katatonia. Det finns en grej som pa nat satt ar bra med kassa uppkopplingar, och det ar att man hinner sitta och langta mycket mer efter det man far hem, i detta fall musiken. Nu gick jag verkligen hem och lyssnade ordentligt, eftersom jag vantat sa lange. I husomradet dar jag bor, som heter Roystonea och bestar av typ 15 hoga bostadshus, finns en otroligt fin parkterrass med badmintonplaner och grasmattor och planteringar, sa klockan halv tio pa kvallen satte jag mig pa graset och spelade gitarr. Det drojde inte lange innan tva killar kom och satte sig och borjade prata, och sa att dom ville borja spela ocksa. Det visade sig att dom tva, tillsammans med en tredje, delade en lagenhet i grannhuset, och jag lovade att skaffa en gitarr sa blir det lektioner. Det kanns otroligt skont att borja traffa lite folk att umgas med, blir nog knapp om jag bara sitter pa kammaren. Dom hade massa serier ocksa som jag kunde sno till nar min harddisk ar genomtittad, och jag lovade bjuda pa mina saker, sa det blir nog en del tid dar i framtiden - kanns riktigt bra! Jag somnade valdigt gott efter den langa dagen...

Kommentarer
Postat av: Far

Låter som en bra dag men nu vill vi ha BILDER.

I jämlikhetens namn låter det också lysande att man har infört en mandag!

För lite cut'n paste hjälp:

å ä ö Å Ä Ö

2009-11-24 @ 07:24:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback