Varde rock

Godmorgon kara lasare.

Lordag, och jobb. Imorse hade jag faktiskt valdigt garna sovit vidare. Jag och Anup var pa Hard Rock Cafe, och att vistas i en sa inspirerande omgivning, tillsammans med en long island ice tea, gjorde mig pa otroligt bra humor. Jag hade en kanonkvall helt enkelt, Hard Rock Cafe Pune ar mycket trevligare an det i Stockholm; mer roliga saker att titta pa framfor allt. Tyvarr stanger stallet 23.00, men det verkar ga bra att sitta kvar ganska lange. Inte som hemma i Sverige nar vakterna slar pa ljuset och petar pa en med batongen att meddelar att det minsann ar dags att ga nagon annanstans.

Innan vi var klara kande jag en stor motivation att gora nagot jag formodligen aldrig hade gjort hemma, och kanske inte utan en long island ice tea i kroppen heller - leta upp chefen pa stallet och erbjuda mina tjanster som plattvandare, eller DJ som det heter pa svenska. Sagt och gjort, jag letade upp mannen, skakade hand, berattade vad jag gjorde i Pune och talade rakt och arligt fran hjartat om min passion for langharig musik. Han ville se ett CV och sa att man ska ha CD-skivor med sjalv - inga problem sa jag. Da sa han att det finns en oppning. Detta ar ju givetvis inte for pengarna, eller for att ha pa ett CV, utan for att det verkar grymt roligt att spela musik pa ett sa legendariskt stalle for oss rocklyssnare. Vi far se hur det gar :)

Jag tankte bjuda pa lite bilder idag, sa hall till godo!

Min deluxus-sang bestaende av inte mindre an tre madrasser. Notera vad min syster sa karleksfullt kallar "singelgropen" i mitten - denna singelgrop dok dock upp efter cirka tre dagars anvandning, och har ungefar tva decimeter djup... Tecken pa att man ar hardcore-singel kanske, nar man har den effekten pa en ny sang?


Detta ar min lilla myshorna i lagenheten. Den ar numera kompletterad av ett par sma laptophogtalare, och har egentligen allt jag behover - dator, hogtalare, gitarr, gitarrforstarkare, och nagra kuddar. Som sagt, vi har inte sarskilt mycket mobler, men det har ingen i Indien - less is more verkar vara devisen. Det gar snabbt att inse hur lite mobler och saker och prylar man egentligen behover - jag har ju anda prylsamlat ganska mycket...


Detta ar typisk indisk slum, denna plats ligger vid en av de storre infarterna till centrala Pune. Det ar lite svart att se, men vattenkanten ar fullstandigt belamrad med sopor, och sa ser det ut nastan overallt dar det finns slum. Overallt ar dock gront, vilket ar tur..


Detta ar utsikten fran min balkong klockan atta pa morgonen. Det ar alltid ganska disigt har innan solen helt har gatt upp, det ar alltsa inte bara fororeningar.


Utsikt fran balkongen 2.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback