Pix pix

OK, da har det tekniska lost sig.

Jag ger er...Indien!



Ja, turistigare blir det val inte.. :) I Jaisalmer, dar det ar VALDIGT mycket kor pa gatorna.



Lunch / mellanmal / middag



Sidogata i Jaisalmer. Andra sidan gatan hade en oppen rannsten dar det stod ett par grisar hela dagarna och slaskade, ganska roligt att se faktiskt.



Posin' in the desert...



Jag tyckte om oknen. Verkligen. Vackert pa det karga sattet.



Vi besokte en plats dar en stor by tidigare statt, allt handmurat av sten (Jaisalmer ar kant for sin gula sten och marmor). Historien sager att Rajan av Jaisalmer blev foralskad i en av de unga kvinnorna i byn, 200 ar sedan, men nar han forvagrades henne lat han riva hela byn.



OK, sag just att man kan gora bilderna storre! Fran och med nu, orkar inte gora om dom andra...Samma by som forra bilden.



Kameler verkar allmant ganska griniga och egna, men dessa var uppenbarligen linslusar. Stod bredvid vagen och tuggade pa nan taggig buske; mina forsta kameler, sa jag var valdigt, valdigt tvungen att fotografera.



En vanlig by utanfor Jaisalmer. Suzlon Foundation driver ett antal projekt i omradet, varav ett handlar om djurvaccinering. Denna dag hade ett antal get- och faraherdar fran olika delar av byn och dess bosattningar samlats for att fa vaccin till djuren. Allt i allt var dar nog runt 1000 far och getter, och sk*t OVERALLT pa backen..



Aven jag fick vara med och leka doktor; har vaccinerar jag ett far mot nan form av parasit. Ratt roligt att ha fatt vara med om en san sak som detta :)



Mer bilder kommer lite senare, lite maste man ju suktas!

Kommentarer
Postat av: ullis

LÖVLY.



men du---vita skor?

2009-12-08 @ 05:57:34
Postat av: H.

For det ar glassiiiiiiiiiigt...

Postat av: kickan34

va fina bidler!1 :O :)

2009-12-09 @ 06:01:44
URL: http://kickan34.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback