Henrik of Nazareth

Laste just en nyhetsartikel pa DN om ett fenomen som arligt talar acklar mig: att gora sig av med fast personal for att ersatta personalstyrkan med bemanningsbolagsanstallda. Inte bara ar det vidrigt for den anstalla i form av dalig anstallningstrygghet, enorma problem att fa banklan (hur ska man fa det pa en projektanstallning?), hur kan foretagen sjalva inte forsta dels att lonekostnaderna gar upp enormt, men framforallt - gissa hur trogen personal man har, som kan vara sparkade over natten? Det ar klart att det finns problem med LAS etc., och att vissa foretag verkligen fastnar med daliga anstallda, men arligt talat, rekryterar man bra nog sa ska det val inte vara ett ooverstigligt problem?

Usch for bemanningsinkvisitionen.

Jag tror jag ska spela gitarr pa julafton, vi ska sjunga lite sanger. Bast att lara sig nagra.

Ifall ni undrar forresten: jag jobbar pa julafton. Juldagen. Annandagen. Alla mellandagar. Nyarsafton. Nyarsdagen. Har funkar det lite annorlunda. Dock gar det rykten om att varannan lordag ska bli halvdag - stora framsteg!
Funderar pa att be chefen om fa ta ut en ledighetsdag i manaden en lordag, sa att iallafall en helg varje manad ar helhelg utan jobb.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback