Feeka

Nu ar det bokat och klart, den 25:e aker jag till Padubidri pa studiebesok. Padubidri ligger pa vastkusten, soder om Bombay, och Annu som sitter bredvid mig sager att Udupi ar varldskant for sin goda mat. Sa fyra dagar dar ska man val overleva... :) Det enda lite trista, men det ar som vanligt har, ar att resan tar 13 timmar. I buss. Utan AC. Det kan bli svettigt, i ordets ratta bemarkelse. Sen kommer jag hem morgonen den 30:e, och pa kvallen ar det dags for atta timmar buss till Goa. Men resa ar ratt slappt anda, man sover latt och gott om tid att lasa. Av nagon anledning ar indiska bussar mycket lattare att sova pa; svenska bussar ar hopplosa. Hur som helst forvantar jag mig en riktigt bra resa, och en chans att fa kanna pa maten och havet innan det ar dags for Goa!
Det kanns just nu valdigt skont att slippa stoket som ar jul hemma, med forpliktelser och resor och fixa presenter och allt. Nu far jag gora precis vad jag ville bade pa jul och nyar, jag gor det i sol och varme istallet for minusgrader och snostorm, och har det allmant skont!
Jag har lart mina kollegor det forsta svenska ordet, och vilket ord ar battre att lara ut an det mesta svenska som finns - fika. Och nu ar klockan dags for fika.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback