Drivved

Inatt vaknade jag kvart i tre, gnuggade mig instinktivt i ogonen...Och insag att jag just gnuggat ur ena linsen. Detta ar normalt sett inga problem, bara upp och ta ut den och satta in den pa morgonen, men det finns ett litet problem just har: vi har fortfarande inga speglar i lagenheten. Detta betydde upp, pa med klader, hela tiden med en hand under ogat ifall linsen skulle trilla ur, tvatta handerna, ut i hallen, fixa vatten (INTE indiskt kranvatten!) och sen ut i trapphuset. Det finns namligen en spegel i hissen. Att medelst toapapper for att torka fingrarna, flaskvatten, och en kudde att lagga for att stoppa hissens dorrar fran att aka stangas och skicka ner hissen (vi bor pa tionde vaningen) lyckas pilla ut en lins och sen fa in den igen maste jag saga faktiskt ar ratt bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback