Spirande, groende

Jag hoppas att ni inte sitter inne i era grottor nu, för då har ni missat att det är SOL OCH FINT VÄDER ute! I helgen var det snö; nu skiner solen och det börjar verkligen kännas som vår. Detta är mycket bra på flera sätt, men just nu tänker jag på en särskild sak: att jag kan ha "balkong"-dörren öppen utan att mina stackars växter dör. Såfort jag får tid ska jag ta en promenad till Plantagen som ligger vid Frescati och införskaffa säsongens skörd av krukväxter att ha i fönstret. I missed you guys.

image177

Två såna hade jag innan dom frös ihjäl, och dom var riktigt bra. Luktade peppar när man gned på bladen - tror dom heter japansk pepparbuske. Ska se om dom finns i år också.

Kommentarer
Postat av: Tove

haha jasså? men tycker iallafall det verkar så sjukt :P ha en bra dag! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback