Personal Jebus

Man kan tycka att SL ska köra sina fina tunnelbanetåg oftare än en gång var tionde minut när folk ska till jobbet, men det kanske är för mycket att hoppas på...

Jag hittade iallafall en City att titta i, och slog upp sidorna om högskolestudier. 15 april är sista ansökningsdag, och mellan annonserna för olika skolor stod det prognoser för olika yrkeskategorier. Dåliga möjligheter: samhällsvetare och miljövetare. Tack för den! Fast det var nog ingen överraskning att det skulle stå så å andra sidan, så har det väl alltid varit och kommer alltid vara. Statsvetare är ju något av ett pseudoyrke trots allt :) Men jag tror på mig själv och känner att min erfarenhet och motivation ändå kommer fixa detta på bästa sätt!

Jag pratade med mamma i helgen om att kanske starta eget eller bli egen företagare, och försöka jobba som konsult. Det är förmodligen svårt när man är helt nyexad, men jag vill inte stänga några dörrar såklart. Hon bara tittade på mig med blicken jag föreställer mig att man har när ens fjortonåriga dotter vill åka till Hultsfred och tälta med ett helt hockeylag. Hon tyckte det verkade som en...något optimistisk idé. Men vi får se vad som händer!
Just nu känns det som att det allra roligaste vore att hitta någon KLOCKREN kursare på magisterkursen att starta något med, jobba hårt för att bygga upp något eget, och sen sluta i en solstol på Bahamas sex månader om året. Vi håller tummarna, som vanligt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback