Orestes

Fredag! Igen! Jag överlevde! Man ska, som man säger, vara glad för det lilla... :)

Igår var jag och Sebbe på banketten ordnad i samband med Ekonomernas Dagar, som är nåt stort evenemang för ekonomstudenter. Vi åt middag hos mig först, och kollade på en riktig klassiker: Life of Brian. Jag slås alltid av hur sjuka filmer dom faktiskt gjorde, och hur grymt bra dom är :) Vi rörde in mot stan för att vara i tid, men på tunnelbanan fick vi höra av Markus Krogdahl att vi var väldigt tidiga. Fine, eftersom vi hade en flaska skumpa med oss, så vi satte oss på en parkbänk längst upp i observatorielunden och snackade. Det var väldigt trevligt, och välbehövligt, och det kändes som att jag och Sebbe inte pratat på länge. Till slut var drickan slut och blåskatarrisken överhängande, så vi rörde på oss till festen, som var oväntat trevlig, förmodligen för att jag kände rätt mycket folk. Jag är lagom trött just nu bara, sovit fyra timmar eller nåt, men lite får man offra när man representerar :)

Jag diskuterade jobb och skola med Sebbe, och insåg att jag verkligen måste bli klar med skolan. Inte så mycket för att det är viktigt med just etiketten Henrik Weinestedt - MSc, utan för att det är ett kapitel jag måste avsluta. Jag tror inte jag får chansen att verkligen göra det jag vill heller om jag inte läser en magister - tyvärr - utan riskerar nog att fastna på ställen jag inte vill fastna på. Det har hänt förr, om man säger så. Jag kommer göra allt på måndag för att få en deltidstjänst, men är det bara heltid så kommer jag att tacka nej. Tanken att få ett jobb jag vill ha och tacka nej till det känns ändå väldigt bra (om jag får det, men det är klart jag gör ;) ), nu när jag känner att jag bestämt mig. Vissa säger att jag ska ta jobbet, men det kommer fler jobb, och jag måste få avsluta skolan.

Gamla Henrik hade nog tagit jobbet. Men nu vet jag vad som gäller, för att inte lura mig själv igen.

Kommentarer
Postat av: Far

Lycka till på måndag!

F.ö. så har Zlatan stigit i aktning hos mej.
Dom ska döpa sonen till Vincent.
Tungt! Frank Vincent Zappa ni vet...

2008-03-07 @ 10:52:20
Postat av: Siz

Eller så har han döpt sonen efter Roger Pontares son -Vincent- som är en riktig likten rix fm-hit-maskin- Varpå Zlatan SJUNKER i aktning. Eller?

2008-03-07 @ 15:45:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback