Moloko Vellocet

image160

Jag har just kollat första halvan av en mycket obehaglig film, A Clockwork Orange. Jag har sett den förut, och faktiskt till och med läst boken (på högstadiet, perfekt för en sund uppväxt), men nu när jag ser om den mår jag nästan illa. En mycket obehaglig känsla spred sig. Kubrick har gjort otroliga filmer, och denna måste vara den bästa, på många sätt. Att använda Beethoven genom hela filmen är kanske vad som gör det hela så väldigt obehagligt att titta på - att blanda så vacker musik med the good old ultra violence gör det hela mycket olustigt  Jag vet faktiskt inte om jag vill titta klart på den. Jag stängde av filmen, men satte märkligt nog ändå på Beethovens nia att lyssna på medan jag skriver detta. Jag behöver sova; lång dag imorgon och jag är trött från intervjun idag och dålig sömn inatt.

Det kliar i halsen, men det är inte hosta.

image159


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback