Hail to the chief

Idag har jag, för första gången någonsin, haft ett genuint intressant samtal med en frisör. När jag satte mig i stolen såg jag att han satt ett "Kosovo is Serbia"-klistermärke på sin hårtork (...), och ganska snart, efter att ha diskuterat vad vi skulle göra på påsk, så sa jag att jag antog han var från Serbien. Sen berättade han massor om hela Kosovos självständighetsgrej, som jag ärligt talat inte alls hängt med i. Hursomhelst så är det problem med det hela, vilket jag tror honom när han säger. Jag fick ju knappast den objektiva versionen av saker och ting, men tydligen är det väldigt få länder som (hittills) erkänt Kosovo som egen nation. Vi får se hur det går. Eller, vi vet nog alla hur det går - oskyldiga kommer att dö. Så är det alltid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback