Gummitarzan

Min kontakt i Manila ställer många frågor till mig, och jag känner mig mycket chefsaktig och duktig eftersom jag har svar på nästan allt. Måtte jag få vara chef länge när jag gör ett så stort jobb ;)

Mailade med en av de kursansvariga för magisterkursen jag tänkte gå till hösten, och det verkar vara väldigt mycket tid i skolan - typiskt att det ska bli så nu, när jag har nys om ett bra heltidsjobb. Kanske ska försöka förhandla ner den tjänsten, om dom skulle vara intresserade. Annars måste jag nog faktiskt tacka nej; har funderat mycket och det är verkligen viktigast att bli klar med skolan. Jag får lita på att såna här jobb dyker upp titt som tätt, sålänge jag befinner mig i min välgörares grace (läs: på hennes maillista). Passade även på att fråga kursansvarigeherren om jobb hos honom/hans företag, som sysslar med miljöcertifiering, i sommar, och han sa att det förmodligen fanns att göra fram till dom lugnaste semesterveckorna, vilket isåfall vore jättebra (blir med största sannolikhet Accenture några veckor i sommar). Problemet dock är att det skulle vara en praktikplats utan lön, men det skulle jag kanske kunna ta för att få in en fot på rätt ställe. Många frågor! Jag inser dessutom att jag haft semester typ två veckor dom senaste fem åren, och det vore skönt med lite mer ledigt om man säger så. Åka upp lite mer till Värmland kanske.
Vi får se; mycket händer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback