Film Wars

Dagens aktiviteter med Accenture innebär femkamp. Jag brukar vara bra på sånt, och har en och annan välförtjänt skalp, men något säger mig att det inte blir någon seger idag. Det känns som att några i sällskapet kommer se det som en klart större prestigeseger att vinna än jag gör; många är lite lagom streberaktigt drivna. Hoppas verkligen bara att det inte blir några bestående schismer, så att det om sex månader är öppet krig på kontoret :)

Efter att ha lagt in Dark Knight-bilden i förra inlägget insåg jag hur grymt många filmer jag ser fram emot denna sommar och höst. Dark Knight kommer blir GRYM, nya Indiana Jones är väldigt emotsedd även om jag inte är största fanet själv, Iron Man verkar riktigt bra ögongodis, och sen säkert massa andra superhjältefilmer också som duger som förströelse. Den allra största grejen kommer dock vara Watchmen, som liksom V for Vendetta är en seriebok med manus av Alan Moore. Det kan bli hur bra som helst, och det kan bli flopp - vi hoppas på det första!

Har jag missat några filmer? Säkert. Det kommer en animerad Star Warsfilm också, och till den ska jag BESLAGTA min lillebror :) Han är ett vandrande Star Wars-lexikon, och vi får väl sätta på oss lite sköna jedi knight-pyjamaskläder och odla alvöron eller nåt, för att visa vår hängivenhet.

image165

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback