Vett och etikett

Hittade idag tillbaka kan man nog säga till en riktig guldgruva. Det är DN:s vett och etikettavdelning, där författarinnan till diverse etikettböcker Magdalena Ribbing svara på frågor. Grymt intressant! Väldigt mycket man inte visste om kan jag lova...Jag har ju till exempel aldrig varit på bröllop eller särskilt många formella bjudningar (jag tycker ofta dom blir överdrivet långdragna och ärligt talat överlag ganska tråkiga, även om jag får trevliga människor till bordet). Jag har svårt för väldigt formella och stela människor, däremot tycker jag att väldigt många saknar vardagshyfs. Man håller upp dörrar, och man säger definitivt tack. Man går INTE med tre barnvagnar i bredd, och sen blir upprörd...

http://www.dn.se/etikett är adressen, go learn something!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback