Mellan Mars och Venus ligger Tellus

En hektisk första bloggdag! Jag har hunnit med ungefär lika många inlägg som jag skrev under hela förra året, vilket bådar gott inför framtiden. Nu tänkte jag lägga mig och läsa i Politikens Paradoxer - En introduktion till feministisk politisk teori, som jag på onsdag ska skänka bort till min gamla Sabiskollega Helena, som bestämt sig för att läsa statsvetenskap. Av all statsvetenskap jag läst, 1½ år av mitt liv, var feminism det överlägset mest intressanta. Jag låter väl som kommunist nu (vilket mina vänner inte är sena att påpeka för mig i all sin icke-tolerans), men jag tror verkligen på att konceptet om det styrande patriarkatet. Synd att feminism som forskningsgren är så bespottad, men det är väl egentligen inte så svårt att förstå - det vore ju hemskt tråkigt om halva jordens befolkning fick det lika bra som den andra halvan, den som redan råkar äga typ 90% av alla världens tillgångar...Det går att bli arg för mindre!

 image65

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback