Äntligen!

Då ska vi se om jag kan lyckas klämma ur mig en resumé av helgen aktiviteter...

Fredag kom jag hem vid halv sex, hade tänkt träna men som tur var ringde jag Eric, som berättade att nån form av konvent höll hallen stängd hela helgen. Bra tänkte jag, för då åker jag till systemet istället. Eric var snäll och följde med som bärhjälp, men det kanske är det minsta man kan förvänta sig med tanke på att han är 19 och jag är en olaglig farbror som köper ut. Lite nostalgivibbar är det allt, syrran... ;) Vi gjorde wholesome svennemiddag beståendes av kassler och potatis och utvalda grönsaker från en påse i frysen, sen stack vi iväg till en "fest" i Norrviken. Planen var att hänga där en stund, och sen sticka in till stan för att möta upp Carin och Sebbe som var på middag. Festen var lagom avslagen, hälften rökte på när vi kom och Manu Chao på stereon är säkert bra för stoners, men inget jag går igång på direkt... Jag tog några i mitt tycke snygga och lite lagom drogromantiserande bilder dock. Gillar färgen på kortet.

image76

Vid halv elva fick jag tag på Carin, som sa att jag skulle röra mig in mot stan. Efter att ha konfererat med Chia, som inte har det bästa lokalsinnet, bestämde vi oss för att ses och sen möta upp Carin med sällskap. Sagt och gjort. Vi hade tänkt att sätta oss på det nya hotellet dom bygger vid Norra Bantorget, men när jag och Chia kom dit såg det mest ut som en byggarbetsplats. Vi trodde vi gått fel, så vi mötte upp dom andra, och började gå mot samma byggarbetsplats igen, eftersom dom inte heller visste om att det inte var klart än. Efter att ha stått och hängt som idioter i ett par minuter utanför hotellet kom en väktare och sa att det ju var en byggarbetsplats och att vi därför inte fick vara där, gick vi vidare till Pressklubben. Mycket trevligt ställe, med massa konstig öl man aldrig sett skymten av hos flaskdoktorn. Carin fyller alltså år idag söndag, därav tilldragelsen. Carins pappa Kjell, som till vardags är storstekare i Singapore, var på besök och hängde givetvis på; ingen trött gamling som går hem vid halv tolv - respekt!

Hon utan lokalsinne, guiden till höger ;)

image77

Fadi och Viktor blir SÅHÄR glada när dom får öl!

image79


Igår var det, som seden bjuder, Singstar. Vi började med tacos hos Eric, och sen var det rock 'n roll. En riktigt trevlig kväll, med högre allsångsfaktor än någonsin! Några nya ansikten, men alla bjöd till och sjöng fint.

Ett antal av varandra oberoende källor säger att jag och Dennis är lika - döm själva. Inte helt olikt tycker jag...

image80

Fredrik, som jag pluggade Fek med, och hans bättre hälft Patricia - välkomna till familjen ;)

image81

Stilstudie på Hr. Westin och Hr. Sundman

image82


Engagerad publik!

image83

Givetvis finns fler bilder från helgen, läggs upp på anmodan förutom dom riktigt bra som bara säljs till högstbjudande...

Kommentarer
Postat av: siz

Del i det hela är väl också att j$ag glömde att jag fyllt 20 och fortsatte be dig köpa ut trots att jag kunde själv... hmm... Live large, bro!

2008-01-27 @ 23:49:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback