Underneath the covers

Nu var det länge sen jag vaknade en lördag utan att vara bakis...

Igår, på väg hem från jobbet, fick jag bevittna SL från sin sämsta, även känt som sin vanliga, sida. Det var "rökutveckling" mellan Östermalmstorg och Mörby centrum, en nätt sträcka på sex stationer och sådär 15 kilometer, men vad vet jag...Ersättningsbussarna gick givetvis inte från en station på Mörbylinjen utan från Karlaplan. Efter att ha varit aktivt vittne till hur ungefär tvåhundra personer som bara ville hem från jobbet en fredageftermiddag skulle, på något magiskt vis, klämma sig in i DEN ENDA ersättningsbuss som kom på tjugo minuter, gav jag upp och åkte tillbaka till Östermalmstorg. Syfte? Hitta en jacka/rock, lite mer för våren, eller vintern som aldrig kom.

Eftersom jag inte vill förvandla detta till ännu en modeblogg (efter att ha klankat på dom så mycket vore det nästan pinsamt att ha två "dagens outfit"-inlägg på raken :) ), eller för att min kamera inte ville ta ett bra kort på den - döm själva - så får ni bevittna den på riktigt istället. Men riktigt nice är den! Ville inte ha en vanlig rock, även om jag hittade snygga; denna liknar mer någon form av blandning mellan jacka och duffel. Den är lite längre och har en luva. Ni får se själva. Jag hittade den på Reiss, som ligger bredvid Solo vid Norrmalmstorg, en affär jag aldrig varit inne i förut. Man kan nog säga att jag lockades in av 70% rea-skyltarna, annars hade det inte blivit något (konsultarvode till trots) - den var nedsatt från 3300 till 1000, vilket jag tyckte var ett bra pris.

Stärkt av känslan av ett riktigt väl avvägt och bra inköp åkte jag hem och åt falukorv och konverterade min iPhone till att prata svenska. Sen in till stan igen, för att träffa Erik, min gamla gymnasievän som jag träffar alldeles för sällan - sist var på Metallica i somras, en konsert han fixade ståplatsbiljetter till och "råkade" ha en till mig - kärlek! Vi stack till Dubliner, som alltid är hur trevligt som helst. Tanken från början var några öl, det slutade med att vi blev kvar till stängning :) Alltid lika roligt att träffa Erik! Vi lyckades dessutom (som vanligt, jag vet inte vad det är) fånga intresset hos några damer, 40+, som den gode herr Uggla hade sagt ville "hem och jufsa i säng" - ju äldre man blir, desto sämre tycks man vara på att dölja sina avsikter...Vi lyckades till slut avstyra det hela med någon form av koppleriprojekt, och damerna gick hem med varsin något mer till åldern passande herre :)

Erik och Caroline

image125

"Några" öl senare...

image126

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback