Förlorad

En gång i tiden fanns en tv-serie som hette Lost. Det var en väldigt bra och spännande tv-serie, där man alltid satt och undrade vad som skulle hända härnäst. Karaktärerna var intressanta, och handlingen var lagom komplicerad för att man varken skulle bli uttråkad, eller inte hänga med.

Så var det under säsong ett, 24 avsnitt. Och säsong två, 24 avsnitt. Sen blev en säsong tre, 24 avsnitt. Just nu pågår säsong 4, det har gått åtta eller så avsnitt.
Läste just på io9 att det totalt ska bli SEX säsonger. Till saken hör att jag kollade sex eller sju avsnitt av säsong tre; ungefär där blev serien så tråkig/förvirrande/ointressant att jag hellre städade eller - gud bevare - skrev på någon uppsats.

Måste alla serier som en gång var bra förstöras genom att göras så fruktansvärt långa? Hur mycket intressant KAN HÄNDA? Nån gång måste det ta slut. Det hade varit lagom efter tre säsonger.

Snart börjar iallafall den enda serie, förutom South Park, som jag följt hela vägen, nämligen Battlestar Galactica. Det blir fjärde och sista säsongen, och nu JÄVLAR ska det vara bra! Halva säsong tre var nämligen utfyllnad, och ni som sett den vet att den börjat flippa rätt rejält, tyvärr enbart till det sämre. Jag håller tummarna för att slutet blir bra, och att vi äntligen får se Number Six naken...

image144

Kommentarer
Postat av: Sanna

ha en fin dag :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback