Året är 08

"Ibland så minns jag det ögonblicket när jag går på stan och ser den ena gråsvarta kålmasken efter den andra masa sig upp för gatorna. De ringlar sig i långa mörka köer i tunnelbanekön och det är svårt att skilja den ena från den andra. De bär kläder av samma märke och höga stövlar, i handen dinglar en opretentiös tygkasse. I Stockholm ska man bära grått eller svart just nu och alla lyder. Kanske är det för att matcha vädret. Eller humöret. Jag vet inte. "

Kålmaskar är vi allihopa. Vi får skärpa oss. Jag har sagt att jag inte ska köpa mer svarta kläder. Bara därför blev jackan svart...Men inget annat ska vara svart, kan vi inte säga så?

Hela krönikan på
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2905&a=743982 .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback