Gud i himlen, ge mig uthållighet att blogga...Och en glassbåt när vi väl håller på.

Nu är sovmorgonen slut. Ny vecka, nya tider, nya ord som ska ut. Vill ut, förhoppningsvis.

Jag har, sen sommaren börjat, hunnit med en hel del. Med en hel del, menar jag en hel del jobb. Jag har varit ledig ungefär fyra dagar denna sommar, dagar som spenderades hos Christian i München. Riktigt, riktigt bra! Åk till München om ni får en chans, grymt fin och trevlig stad, känns inte allt som Stockholm. Övrig tid har spenderats på Accentures kontor i Kista, dit det från mig lyckligtvis går snabb och relativt direkt buss. Vet inte hur jag överlevt morgnarna annars...

Jag har skaffat en gitarr av modellen el. Förmodligen vet varenda människa jag träffat den senaste månaden om detta, men det tål att berättas igen: jag har blivit med gitarr, och jag älskar den som mitt barn. Jag kan inte förstå att det tagit mig 26½ år att inse att jag ska spela något. Så nu sitter jag och nöter skalor och fingerövningar och sakta men säkert även roligare saker - jag tar varmt emot förfrågningar, men kom ihåg att man ALLTID tjänar på att muta den som spelar... :)

Idag börjar jag officiellt mitt nya jobb som hållbarhetssekreterare på Stockholms universitets studentkår. Helt ny tjänst, och jag kommer ha ansvaret för SUS, och genom det 32000 studenters, miljöarbete. Det känns riktigt, riktigt bra. Och sporrande! Och illa betalt! Men sånt får man ta när man ska ta nästa kliv i den stundande stora karriären. Bli inte förvånade när ni ser mig i tidningen med planen för hur världen ska räddas.

Nog så. Men nu är det igång igen.

Kommentarer
Postat av: Lasse

Oh min gud, är det så du ser ut!

Grattis till kandisen,grymt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback