Do you kiss on the first date?

Det ringer fortfarande lite i öronen.

I skräpväder träffades jag och Stenis igår, för att åka ut till Tyrol och Gröna Lund och Danko Jones. Vi var där väldigt tidigt uppenbarligen; inte fler än kanske 100 av de 1100 som skulle in hade kommit. Några öl och snacka skit, till första förbandet, ett gäng Kyussinspirerade skåningar med rytmgitarrist som såg ut som han spelade Guitar Hero ;) Sen tyst ett tag, och dags för det "riktiga" förbandet, Die Mannequin från Kanada. RIKTIGT bra. Det bästa med band som är riktigt bra och verkligen vill visa upp det, men ännu inte gjort sig ett namn, är att dom verkligen ger allt. Dom spelar som om dom inte vet om solen ska gå upp dagen efter. Riktigt bra var det iallafall.

Lite matte:
I Sverige bor 9192088 personer
Av dessa hade 1100 biljett till Danko Jones

Klockan nio började Danko Jones, Dan Cornelius och John Calabrese att spela för den 0,012:e procenten av Sveriges befolkning som hade varit duktiga och smarta nog att skaffa biljett. Vi fick 1½ grym rock och grymt mellansnack. Mycket från nya skivan, förvånansvärt mycket, men alla låtar jag verkligen ville höra - framförallt First Date - var med. Dom gav tillochmed tre extranummer, vilket jag inte trodde - efter Mountain brukar det vara slut. Och när vi gick därifrån, längs vattnet till Kungsträdgården i aprilruskets snöblandade kyla, var jag varm av  upplevelsen.
Musik är min drog.

Ska se om jag kan mecka upp lite bilder under dagen. Det blir iallafall filmer på youtube!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback