Blaze

Mötet med Johan gick jättebra - allt de sysslar med verkar vara precis sånt som jag både skulle tycka vara roligt, och vara riktigt duktig på. Nu ska han såklart på semester ett par veckor, men han ska fundera på lagom saker att börja med för mig. Allt känns kanon :) Jag trodde dessutom att det inte var tal om betalning, eftersom det är praktik, men han hintade om lite pengar också, vilket känns super. Nu ska jag starta enskild firma, och behöver tips på bra namn - tipsa!

Efter mötet på Sinf var det dags för nästa möte, med Gröna Studenter som ska starta upp på SU. Det var väldigt trevliga och mycket seriösa personer, så det blir nog ett år till i fullmäktige - denna gång ska jag nog faktiskt till och med gå på mötena...Men allt hänger på vad det blir för majoritet - samma som förra gången och inte en chans.

Kvällens stora underhållning var inte Man U - Roma, utan ett program som gick på TV9 om ett par engelska bönder som kämpade för att Essexgrisen, en riktigt ful gris med öron så stora att dom knappt kunde se, skulle göra sitt återtåg på "marknaden". Problemen var enorma, särskilt med galtarna. Blaze och Ronald som dom hette ville mest...umgås med varandra, och när det väl var parningsdags var dom lite för blyga för att få till det. Värst var när Blaze blev så nervös efter att ha misslyckats med att betäcka en sugga, att hon dog av hjärtinfarkt under natten. Det är ett hårt liv, att vara avelsgalt. Jag riktigt led med honom, så mycket mitt hjärta nu kan lida för en galt med potensproblem. Till slut hittade dom galten Porridge på ett kvinnofängelse(!) som var en riktig vilde, och vips var Essexgrisen räddad. Kvalitets-TV, faktiskt - bästa jag sett på länge :)

image203

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback