The Kill

Va svårt det var att komma igång igen efter uppehåll. Jag förstår hur idrottarna känner sig efter skada...

Denna vecka har mest gått åt till att jobba, ingen CSN i juni betyder att maj-jobbet är ALLT. Som tur är har jag en hyfsad innestående semesterersättning från Sabis, som jag är ganska säker på betalas ut i juni. Jag beställde en playstation 2 idag, en sån där chippad som man kan köra brända spel och grejer på, så lite extra pengar är välbehövligt. PS2 säger ni och fnyser, PS3 finns ju och kostar bara en ziljon och kan mycket ballare grejer. Men PS2 har faktiskt Singstar! David skaffar en Xbox360 nu också, med Guitar Hero, så alla förkrök inom överskådlig framtid har spikad underhållning =) Det verkar finnas ganska många roliga spel som kommit ut till PS2 också, såna där som man iallafall ska ha spelat litegrann, jag vet inte hur mycket tid jag har att spela egentligen. Men all work and no play makes Jack a dull boy, så bara jobba funkar ju inte!

image48

Detta hittade jag när jag satt på jobbet och fixade lite kunder. Henrik Weinestedt låter helt plötsligt som ett otroligt, otroligt bra namn i jämförelse...=)

Igår var jag på konsert. Linkin Park. Fast vi var där för att se förbandet egentligen. 30 Seconds To Mars heter dom, och sällskapet var mest intresserade av att se Jared Letos rumpa (Jared är sångare). Men jag har lyssnat på dom rätt länge, tycker dom är riktigt sköna, och Linkin Park har aldrig spelat i Sverige förut, så jag tänkte att det kan man väl gå på. Hela konserten var riktigt bra, och 30STM var riktigt sköna. När dom spelat gick dom ut och signerade ALLT folk ville ha signerat. Varför kan inte alla artister vara sådana. När Linkin Park började spela var det fortfarande 50 meter kö för signeringen... =) När vi gick in och satte oss igen insåg jag att emotolvåringarna bakom mig, som skrikit sönder mitt vänstra öra när 30STM spelade, inte visste om att dom var ute och signerade, så jag gjorde nog deras dag när dom kom tillbaka med autografer. Linkin Park så, som jag aldrig lyssnat aktivt på, var riktigt bra på scen. Jag kände igen alla låtar utom en, dom har hunnit samla på sig sjukt många radiohits. Fast dom låter lite för likadant för min smak, lite för dålig variation. Men konsert är konsert, och alltid roligt =) 90% av alla där var ölsvennar och emobarn, själv satt jag i finkläder direkt från jobbet, kändes rätt sjukt. Men även vi som är lite mer bissniss kan ju lyssna på långhårig musik..

image50

Linkin Park. Dom hade massa lådor och grejer på scen och jobbade riktigt hårt, grymt att kolla på!

Mindre roligt var det på matchen idag. Ellos är som bekant sponsorer av IF Elfsborg, och gick in med massor av pengar för att kunna köpa hem avdankade landslagsspelare (även om Lars-Roland förmodligen tycker att Anders Svensson är Europas bästa mittfältare). Turligt nog så räckte pengarna även till att köpa domare Martin Hansson, som var det sämsta jag sett i hela mitt liv. På riktigt. Ellos gjorde såklart mål i 80:e och vann med 1-0, och jag blev så trött när dom gjorde mål att jag gick hem. Jag har aldrig gjort så förut, men jag blev så fruktansvärt trött bara. När jag kom hem satt mamma på bänken utanför mitt hus, hon är här i Stockholm och fixar det sista med verkstaden som hon hade och som hon nu sålt. Hyresvärden är en riktigt habil kille som inte går att prata med, så självklart har det strulat till sig kapitalt, men det löser sig nog. Hon hade massor att berätta om nya jobbet och allt, länge sen hon hade så mycket att berätta. Det var ganska roligt att höra henne prata, hon trivs verkligen.

image49

I torsdags var jag, Richard, Mike, Lotta och Mikes kompis Anna/Sara/Lisa/Emma, alla heter samma sak, på Bojan, och vem är där om inte min stora idol FCZ-Tore. Nu är vi förevigade tillsammans! Hans min är verkligen den typiska Toreminen, någon borde lärt honom att le på kort. Det sjuka var att jag sa ungefär fem ord till honom, tog kortet, sen drog han. En kvart senare kom han tillbaka och bara ställde sig vid oss och sa att vi minsann var dom trevligaste på stället. Jag tycker lite synd om Tore...Men han är nog en riktigt fin kille innerst inne.

Kommentarer
Postat av: ullis

Dom kan heta johanna eller sofie också. Kravet är en rosa koftor och onödigt mycket kunskap om MQ-"kollektionen" .

2007-05-27 @ 13:03:55
Postat av: Anna/Sara/Lisa/Emma

Gubben jag heter ju faktiskt Sarah =) (en anglais)
KüSS


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback