Sömnlös

Nu så, nu kanske det är dags att skriva lite igen. Jag har lite tappat lusten att skriva, det blir lätt så (för mig iallafall): när något blir lite för stort, så blir det inte alls. Men nu börjar jag tugga i mig den episka uppgiften att redogöra för vad som hänt ;)

Men det blir nog en kongressrapport lite senare. Jag jobbar dag i kundtjänst på Kraft & Kultur hela veckan, och hela lunchen kan ju inte gå åt till att tillfredsställa massorna. Det är grymt skönt att jobba inne i stan, man har allt nära och kan uträtta massa saker på lunchen. Om man orkar och hinner. Men det är skönt att slippa åka in till stan för att få något uträttat här.

Sen jag kom hem har det mest varit jobb, men jag har lyckats få ihop några sidor till på uppsatsen. Den stora uppgiften just nu är att få den klart, plus att jämka ihop typ tre scheman för sommaren. Det blir till slut ganska mycket K&K, med "egna grejer" och kundtjänst. Kundtjänst är sådär änsålänge, bara gjort det i tre dagar men det märks att man nog blir ganska bitter på livet om man sitter och gör det år ut och år in. Vissa är sjukt otrevliga, och förstår ingenting, men så är det väl alltid. Vissa ska gnälla. Igår hade jag iallafall en date efter jobbet med Lotta och hennes dator. Den var trögast i universum, så jag åtog mig uppgiften att försöka fixa så att det inte tog 20 minuter att starta windows, vilket det tog. Dessutom var allt på finska så det blev ju inte direkt lättare. Men jag tror jag lyckades rätt väl; jag kände mig som en riktig karl som gjorde en riktigt karlaktig syssla.

Nu ringer det...

Kommentarer
Postat av: lillasyster

jonas föräldrar har kraft och kultur-el. så du måste vara snäll om de ringer :)

2007-05-23 @ 12:58:09
Postat av: jeanna

vart har du varit? är jag trög? :)

2007-05-24 @ 22:15:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback