Slim 'n Lift Bullshit Deluxe

Vaknade och insåg att jag var riktigt dålig i magen...Inte så spännande. Kanske var något jag åt igår, kanske är det en krypande oro för uppsatsen som ändå går bra att skriva, vad vet jag. Jag slog iallafall på tv:n när jag vaknade, och fick se min favoritreklam på mitt favoritprogram TV-shop. Slim 'n Lift - kroppsstrumpan för mogna kvinnor som blivit lite slappa i hullet. Helt fantastiskt, man kan trolla bort tio kilo genom att trä på sig ett upphottat kasslernät med hängslen. I kommentarerna från de alltid lika objektiva produktanvändarna fick vi tittare veta att hon hade provat äta annorlunda, och träna, men att detta var det enda som funkade.

Jag blir trött. Minskat kaloriintag (äta mindre och framförallt skippa skitmat) och ökad kaloriförbränning (träning) kan inte leda till något annat än viktminskning. Varför försöka fuska bort tio kilo genom att klämma in sig i en kroppsstrumpa istället för att ta tag i sitt liv och träna bort kilona? Risken att få diabetes eller hjärtattack minskar ju knappast på samma sätt av en Slim 'n Lift Deluxe. Träna, tjockisar!

Usch, jag låter bitter. Det är jag inte, jag är bara lite magsjuk...Men det är faktiskt bra, för då kan jag vara hemma och skriva på uppsatsen hela dagen. Blir nog inget jobb heller. Eller, man bör kanske inte jobba när man är magsjuk snarare. Vi lever i en ganska konstigt kultur, där man går till jobbet fastän man är sjuk, utan att tänka så mycket på om man riskerar att smitta andra. Det var ändå ganska bra när jag jobbade på Sabis, då har man liksom inget val när man är sjuk (egentligen). Inte så bra att stå och hosta ebola på skinkan som Siv-Britt, 98, ska äta... ;)

Kommentarer
Postat av: JohanE

Ett annat effektivt sätt att tappa vikt är att bli magsjuk. Kan du kombinera det med influensa kommer det göra susen!

2007-05-09 @ 19:48:45
Postat av: L

Det bästa är när de här kvinnorna är ute och träffar någon snubbe och så nångång ses de hemma hos varann och ska ha lite vuxenmys, förstå vilken överraskning han får då?!

2007-05-09 @ 21:21:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback