Pressing fingers where you kisses have been

Idag blev det helt klart med hotell till Amsterdam - äntligen! Vi ska bo på nåt hotell som ligger vid...ja, nån kanal =) Det verkar helt ok, och ligger nära Amsterdam Arena där Sensation White hålls. Jag börjar redan bli riktigt laddad, jag tror vi alla är riktigt laddade!

Idag fick jag äran att jobba dag på K&K, rätt mycket skönare än att jobba kväll måste jag erkänna. Hela veckan på jobbet har varit konstig, med massa fel kring en upphandling, som ingen riktigt lyckats lösa eller ta tag i. Precis innan jag gick så dök det upp lite nya grejer, så det blir nog att jobba en del nästa vecka också. Nästa vecka är dock väldigt upptagen för mig, för då ska jag på Miljöpartiets partikongress i Norrköping. Torsdag förmiddag till och med söndag lunch håller det på, och det ska bli riktigt roligt att se hur det går till. Jag trodde dagarna skulle bli relativt korta, kanske med tid att läsa och skriva lite på uppsatsen, men schemat är helt fullspäckat - grejer från 8 på morgonen till 9-10 på kvällen! Vi är ganska många från Solna som ska åka, fyra stycken tror jag, så vi får väl rösta i skift.

Jag sa till Masha på K&K idag att jag var intresserad av att jobba dag där i sommar, och nu lät det helt plötsligt väldigt intresserat från deras sida. Så håll tummarna, jag kanske slipper Sabis ändå...Tusen turer fram och tillbaka, det börjar bli lite tjatigt faktiskt! Men nästa vecka får jag veta.

Efter jobbet mötte jag upp Richard och David för middag och sen hem till David för en öl. När vi ätit var klockan fem i sju, och vi gick till systemet vid Åhléns. Dum idé...Det var KÖ utanför, säkert 20 meter utanför butiken, och en väktare stod och släppte in folk. Som krogen, fast värre...Vi gick till den vid NK istället, men dom hade såklart stängt tre minuter innan vi kom dit. Så vi gick hem och kollade på tv istället, men alla var sega, så jag och Richard drog tidigt. På tunnelbanan tillbaka satt vi och pratade om det här som man säger om att tiden läker alla sår. Är det verkligen så? Nej sa vi. Och vi är tänkande, själfulla människor, och utan våra minnen och historier är vi inte dom vi är. Så vem vill bara kunna glömma och bli av med allt man varit med om? Det är nödvändigt med sådana minnen. Richard hade varit på sin första date i veckan sen han och hans tjej gjorde slut, för sex månader sen. Det är länge, men så är det ju när man varit ihop med någon länge - man vill inte se, kan inte se, någon på flera flera månader. Det går bara inte, för allt blir en jämförelse. Vi pratade länge om det här med att vara "kräsen" - kräsen låter så fel på något sätt, som om man hade en checklista. När man väl blir knockad av kärleken är det ju inte direkt mycket man kan göra...Vi pratade om hur viktigt det var att inte sälja sig, och bara bli ihop med någon, av rädsla att vara ensam nu eller i framtiden. Hur det handlar om att respektera sig själv att inte sälja sig in i ett förhållande man inte får ut något, eller tillräckligt mycket, av. Tålamod bara, så blir allt ju bra.

Roligt att ni fortfarande läser, fastän jag är så dålig på att uppdatera. Men det har varit mycket senaste dagarna, och jag har varken hunnit eller orkat. Imorgon är det STOR hemvärnsövning, rikshemvärnschefen ska komma och titta på oss när vi krigar ihjäl plåtgubbar, det ska bli roligt. Jag förväntar mig en bra övning med tanke på att vi ju måste se bra ut när chefen är där. Efter det ska jag på inflyttningsfest hos Dannes kompis Mats, i Aspudden som jag inte ens vet var det ligger. Men det verkar som ett trevligt ställe. Kanske skriver några rader på söndag, vem vet.

Ingen fångar guden av november.


Kommentarer
Postat av: Lina

Jag vet en Alex som är med och skjuter på plåtgubbar½

2007-05-12 @ 12:31:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback