Oh behave

Imorgon flyttar min mamma till Värmland. Där bor i princip hela min släkt; alla utom jag, min syster som bor i Lund och min pappa som bor i Uppsala. Nu är jag den sista av min ätt i kungliga hufvudstaden, det känns lite konstigt faktiskt. Mamma flyttar upp till Rottneros, som ligger precis vid Sunne som ni säkert hört talas om någon gång. Hon har tröttnat på att bara jobbajobbajobba och ändå knappt få några pengar, eller någon tid, över, och vill göra annat. Det är otroligt vackert i Rottneros, och hon kommer bo precis vid mormor och morfar, och min moster och hennes familj. Jag tror inte bara att det handlar om att komma bort från att jobba så mycket, eller att kunna påta i trädgården, utan ganska mycket om att mormor och morfar börjar bli gamla också. Morfar är 81 och mormor 78 eller 79, och dom börjar få ont i knän och se illa och höra illa och allt det där som kommer med åldern. Hon har varit uppe väldigt mycket de senaste åren, ibland i princip varje månad, och rustat upp det lilla hus hon kommer att bo i. Jag tror det blir superbra, och faktiskt att alla blir lite gladare och nöjdare med sina liv. Utom jag, som inte kan storhandla och lägga saker i hennes frys längre, haha..

Min morfar är en riktig krutgubbe vilket han bevisat många gånger om, och helgen var inget undantag. Han hyrde en lastbil i Karlstad, körde 35 mil till Stockholm på morgonen, och var med under hela dagen då vi packade in alla mammas grejer i lastbilen. Det var jag, morfar, mamma och Ullis kille Jonas som hjälpte till, och allt gick jättebra. Det låter lite elakt men det ska nästan bli skönt att mamma flyttar, för nu har hon gått i ett halvår och på nåt sätt knappt verkat tro att jag ska klara mig ensam i Stockholm; får jag gissa är det hon som kommer sakna mig mycket mer och därför projicerar på nåt sätt. Jag är faktiskt ganska säker på att det är så. Eftersom allt gick så fort så beslöt sig morfar för att köra de 35 milen tillbaka hem samma dag, och jag åkte ifrån huset på Vendevägen 12 för sista gången. Good riddance, jag tror inte på att bo på samma ställe för länge. Ens om man trivs hur väl som helst är det BRA att flytta ibland, att få se lite mer av världen och lära sig nya saker och att få lämna gamla saker bakom sig. Jag har flyttat åtta gånger eller nåt i mitt liv, ganska mycket men det blir väl så med skilda föräldrar. Jag tvivlar på att jag någonsin kommer hitta ett ställe där jag bosätter mig permanent, om det inte är en helt otrolig plats som på något sätt kan ge mig allt jag vill ha. Men jag tror inte en sådan plats finns, för alla platser ger olika saker.

På kvällen åkte jag hem till David och kanske drack lite alkohol, fast jag egentligen inte dricker alkohol längre. Jag kan bara säga att grogga och kolla på snooker är en grymt underskattad aktivitet. Det blir så djävulskt spännande när man är lite full, av någon anledning. Det var en grymt spännande match också iochförsig. Sen gick vi till Dubliner, och anslöt med Richard och Mike. David drog hem tidigt och jag blev uppraggad av en finska (vad är det med mig och finskor.. ;) ), så vi stack hem och lyssnade på Portishead halva natten. Hon trodde det var Moloko vi lyssnade på, vilket gjorde mig rätt förundrad, för absolut ingen svensk har hört talas om Moloko men alla finnar verkar veta vilka det är. Märkligt.

Efter tre timmars sömn var det dags att gå och jobba på K&K. Det var...sådär. Mäktigt trött, rätt redigt bakis, då jobbar man inte som en gud riktigt. Men jag fick rätt mycket gjort och fick konstiga fel så jag lärde mig rätt mycket. Efter det gick jag, Martin Peters, Johan och Fredrik Zetterman på bio och kollade Spiderman 3. Den var rätt dålig men ändå helt ok på något sätt; förmodligen säger jag att den var ok enbart för att jag gillar serier (dock inte marvelserierna så mycket, lite väl cheesy) och specialeffekter är grymma på bio. Spindelmannen var lite elakare den här gången också, lite som batman i senaste batmanfilmen, det gillar jag. 3/5 salladshuvuden blir betyget.

Min pappa tycker jag bloggar för långt. Men jag har så mycket att säga, och så lite ork att skriva mer på uppsatsen... ;) Men ok, jag lovar skärpa mig så att ni orkar med mig!

Kommentarer
Postat av: siz

*mormor är 76
*vendevägen 17

Tillägg: du har flyttat åtta gånger inom en radie på VAD? två mil?? Fortfarande röda linjen... kom igen och snacka när du har nytt riktnummer ;)

2007-05-07 @ 16:52:55
Postat av: JohanE

OJ, in your face. Se inlägg av "siz". :P

2007-05-07 @ 20:00:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback