Nötknäpparen

Tydligen räknas det inte att flytta om man inte flyttar till Skåne..Man kan väl få en ny levnadsmiljö ändå? Dessutom tror jag min kära syster missar en viktig poäng, eller helt enkelt inte riktigt ser världen likadant som jag. Jag försöker verkligen, som den sanna romantiker jag är, att göra som tjuren Ferdinand - stanna och lukta på blommorna. Det ger mig väldigt mycket, och särskilt nu när det är vår och underbart vackert om man bara tar sig tid att titta på allt grönt. Jag tror aldrig våren varit så vacker. Då behöver man inte flytta så långt för att komma väldigt långt bort. Sådeså.

En grej slog mig just. I kanske fem år har jag gått runt med min mobil i vänster byxficka. Och varje timme den legat där så har den liksom legat och strålat mot...min pung. Få inte spel nu, vi behöver inte moralpredika om det här med att använda ett sånt ord i bloggen. Det går finfint =) Men lite läskig känsla var det när jag slogs av det. OK att det fortfarande inte är bevisat att det är farligt, men det känns ändå lite skumt. Ni vet som när ryktet gick att någon i skolan hade löss, och alla började klia sig i håret...Nu kommer alla killar som läser detta att gå och känna efter lite extra...Aren't I the fun spoiler ;)

Jag blev just underrättad om man man kan köpa såna där blå tygband, för att stödja kampen mot prostatacancern. Det ska jag göra.


Kommentarer
Postat av: JohanE

Intressant tanke. Mobilen ligger numera i höger ficka och bestrålar höger nöt. Allt för lite omväxling. :)

2007-05-07 @ 20:02:31
Postat av: Victoria

hehe ja men precis, har något emot de här dagens-outfit, men det kan vara lite kul ibland, vid något speciellt tillfälle och så. men vem bryr sig egentligen om vad jag har på mig en vanlig dag i skolan =/

Postat av: siz

Räknas visst. Men du lägger fram dina vidgade världs-vyer som om du ruvade på hemligheten om hur livet kan kantas med guld. Och det känns bara så lustigt när du bara flyttat till en kommun närmre stan . Oavsätt hur mycket nya blommor det finns just DÄR kommer floran inte skilja sig nämnvärt.
Har du en blogg för att få diskusion elle för att säga sanningar? :) bjuder man upp får man bajsa (hihi)

2007-05-07 @ 23:47:12
Postat av: siz

Forskning har visat att strålningens påverkan är osäker. DOCK har studier av mobiltelefoners påverkan på hjärnann visar att temperaturen stiger pga av strålningen. Och evolutionen har ju ställt in kroppen på att fungera vid den kroppstemperatur. så det är ju smart att inte påverka den FÖR mkt. men då ska man inte prata i trådlös fast telefon heller.
Men ok. Pungen. Var räd dom den. jag vill att mina barn ska få ha kusiner att störa sig på ;) Hursom, pungen hänger ju utanför kroppen för att kylas ner så värmen där kanske inte påverkas så mkt för det kyls ner endå. men å andra sidan kanske det är värre för det är om möjligt ÄNNU mer fininställt just där.

Och Johan: ha kvar den i vänster ficka. så fuckar du bara upp en reservoir istället för båda :) typ...

2007-05-07 @ 23:59:01
Postat av: Henrik

Men det kanske ÄR så jag gör för att kanta livet med guld. Du borde pröva, det är rätt skönt att inte bara blicka framåt och på allt det stora ibland.

2007-05-08 @ 00:06:40
URL: http://novembergud.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback