Kamrat Weinestedt

Jag har just hittat min namn på en valsedel. Det är första gången, men förhoppningsvis inte den sista! Ni som går på SU och inte röstat i kårvalet än, nu vet ni var rösten ska hamna! Plats 10 har väl inte så jättestor chans att komma in, men vadå, bara man inte är sist...

image46

Jag visste faktiskt inte att jag skulle stå på röstsedeln, det blev lite flummigt det där, men så blev det iallafall. Kårfullmäktige-"politik" verkar lite konstigt, särskilt som det mesta handlar om att det typ inte borde finnas någon kårpolitik, men jag kanske bli invald som suppleant iallafall och får se hur det går till. Allt som är bra för CV:t, haha..

image47

Här är en bild på min morfar. När han såg den tyckte han att han såg ut som riktig grubblare, jag håller nog med. Det där såret han har i pannan (som knappt syns) har en riktigt bra historia. Morfar höll på köra in traktorn i förrådet, när han körde in i en spik som stack ut. Och fastnade. I huvudet. Och istället för att ducka, så lägger han i backen, och backar sig ut. Respekt. Jag måste verkligen upp dit i sommar och träffa dom, hela släkten.


Kommentarer
Postat av: Victoria

haha! texten är ju faktiskt helt sjuk :P

Postat av: NewMe

Lycka till!

2007-05-10 @ 08:25:23
URL: http://newme.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback