Flockdjur

Jag såg just Lars Adaktusson på tv. Eller, snarare, Lars Adaktussons frisyr. Ärligt talat, går det att se eller tänka på något annat än den där frisyren, som ser ut som ett par hamstrar som rullat ihop sig till bollar och lagt sig på hans huvud?  Precis som Donald Trump, fast Donald Trump har ungefär lika mycket pengar som halva jordens befolkning..tillsammans..och därför kommer han undan med det på nåt sätt.

Nu är vi nästan nästan klara med texten på den här MKB-kursen jag läser. Vi som ingick i de två grupper som skulle behandla texten är tio stycken, men hälften har mest suttit och glott. Jag blir så enormt trött på människor som inte tar några egna initiativ. Om man ser att alla andra sliter som djur, varför frågar man inte om det finns något man kan göra? Dom har verkligen BARA suttit och väntat på att få specifika instruktioner; ingen positiv rapportering om att man är ledig där direkt. Fattar inte hur man kan ha en sån inställning till studier och i förlängningen arbete - vem fan kommer vilja anställa en människa som inte visar upp ens den minsta initiativförmåga? Ibland tänker jag att jag ska starta upp ett företag som sysslar med gudvetvad, och sedan bara anställa människor som är som jag. Då kan det inte bli annat än raka vägen till framgång.. ;)

Igår hade jag min sista föreläsning med näsan Tarschys, och om tio dar eller så är det tenta. Ett lagom dåligt tecken är att jag somnade, på riktigt, när jag låg och läste kurslitteraturen idag. Det är sjukt svårt att veta hur jag ska plugga till denna tenta, och dessutom måste jag börja skriva på c-uppsatsen (det vore bra iallafall...). Men det känns som jag har massa grejer att göra. Jag pratade med Bosse som är studierektor på MKB-kursens utbildningar, och som chefar över miljödiplomeringen av instutionen som ska göras, och han tyckte det lät bra att ha mig med så nu ska jag göra det också. Blir nog lärorikt =) Jag funderar på att ringa och prata med universitetets miljösamordnare också, för att kanske starta upp nån form av arbetsgrupp så att alla institutioner kan hjälpas åt bli miljödiplomerade. Det känns mer och mer som att det är såna här grejer jag vill göra, så förhoppningsvis kan jag få lite praktisk erfarenhet av det (om miljöhatarna nu bara vill samarbeta lite)!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback