The Prince

Vet inte vad som hänt med mitt bloggsinne. Försvunnit i mitt livs oreda. Nu ska jag försöka komma igång igen. Men förra veckan lägger vi nog till arkivet utan att prata så mycket om, fem utgångar och fem bakisdagar, en uppskjuten uppsats som gav mig demoner så jag ville ge upp och dö, och en borttappad kamera, som visade sig inte vara borttappad alls utan är tillbaka.

Idag var Johan här, vi kollade på 300. Rätt bra film faktiskt, särskilt när man precis spelat igenom God of War och God of War 2, dom kanske bästa spel jag någonsin spelat. Sjukt blodiga och med helt enormt otroliga miljöer, och handlar om en spartansk soldat som blir krigsgud. Så temat i filmen kändes igen. Frank Miller gör visuellt imponerande filmer, han gjorde Sin City också som jag tycker är riktigt bra, och denna var riktigt häftig. Den fick väl massor av kritik för att den var så blodig och hemsk, men den glorifierar inte våldet i sig utan gemenskap och att kunna lita på den soldat man har bredvid sig med sitt liv. Rätt bra poäng, att kunna lita på folk.

Jag har börjat spela lite poker igen. Det är ganska trevligt i perioder, och idag gick det synnerligen bra - 600 plus på pytteborden! Folk är fruktansvärt dåliga (säger han som är dålig själv), så med lite mer simultankapacitet och pokerteori blir jag säkert medelinkomsttagare om jag gör pokern till mitt liv.. ;)

Äh, jag måste berätta om fredagen, för det var så fruktansvärt trevligt. Jag har som sagt skaffat en PS2 med alla singstar, så vi samlades ett helt gäng här och sjöng. Så otroligt trevligt var det! Hör av er närsomhelst.. =) Jag och Mikes kompis Sara tampades om förstaplatsen, men hon var nog lite bättre (och väldigt mikrofonkåt ;) ). Singstaret LÄR åka med upp till släkten i Värmland över midsommar.

Jag tampas med en del grejer nu känns det som. Vi får se vad som dyker upp i textform. Men nu är skolan slut, så ett problem mindre.. =) Och solen skiner!

Kommentarer
Postat av: JohanE

God of War är fräsht! :)

2007-06-06 @ 00:57:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback