Tacka av, bocka för

Då var det helt klart, nu kan jag helt och hållet - äntligen! - bocka av hållbar samhällsutveckling! Redovisning idag som gick jättebra, jag orkade tillochmed göra en powerpointpresentation, det visade sig att jag var den enda som hade sådan. Bonuspoäng! Ibland när jag presenterar något jag skrivit hamnar jag i den där zonen när allt som kommer ur munnen - sant eller inte, säkert eller inte - bara låter så sjukt självsäkert och sant. Så hade jag det idag. Då känner man sig faktiskt odödlig. Jag har saknat den känslan på senare tid, den var välkommen.

Jag har svårt att sova just nu. Som om jag egentligen bara vill vaken och tänka på annat. Annars ligger det bara och och snurrar i huvudet, och jag hittar ingen tråd att ens börja nysta i. Det känns frustrerande att ligga och fundera och inte ens kunna börja behandla det man funderar på. Det är jobb nu och jobb i framtiden och skola nu och skola i framtiden och sen är det såklart lite för varmt, och så finns en bok att läsa...Men så är det ibland, det går upp och ner och det ska bli så skönt nu när sommaren är här och jag i princip själv kan bestämma hur jag ska jobba fram till midsommar. Kanske ska göra så att jag jobbar fyratimmarsveckor, någon eller några timmar extra alla andra dagar och så tar jag ledigt mitt i veckan eller så. Det ska bli otroligt skönt att kunna göra lite som jag vill, allt har känts ganska inrutat ett tag. En student behöver sin frihet.. ;)

Idag läste jag i tidningen att vi förmodligen kommer få ut spriten som fastnade i tullen inför nyårsfesten helt gratis! Sånt som var beställt innan första januari 2006 och där skatten skulle underskrida 4000 kronor skulle bli skattefritt. Så nu blir det nyårsfest igen, haha...Nä, ärligt talat, det var för mycket jobb. Dessutom var det nån idiot som förstörde massa fönsterrutor, så allt vårt jobb höll på att sluta med att vi skulle gå back ekonomiskt. Jag låter någon annan sköta festfixandet i framtiden. Varför inte min syster - nyår i Lund vore trevligt! Med tema Itzhaks julevangelium...




Kommentarer
Postat av: JohanE

FEST!
Erkänn att det är du som slängt upp denna på buzz.bazooka.com :D
http://hitta.se/ViewDetailsWhite.aspx?SearchType=4&wflWhite=1a1b&wflPink=4a&var=&Vkiid=3bKk0ty9aU1LH1u3L+8afQ%3d%3d&Vkid=49537206


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback