Bad beat

Igår hade jag en av de skönaste dagarna i mitt liv! Carins pappa, som nu bor i Singapore men är i Sverige över somrarna för att kunna åka ut i skärgården, har köpt en ny båt, så Carin har köpt den tidigare. Det var jag, Carin, Sebbe, Erika och en kille från Bojan som heter Jesper som åkte ut till Österskär för en heldag i skärgården. Utnämnd till Captain Sparrow blev Sebbe, eftersom han mer eller mindre är yrkeschaufför på att köra snabba båtar i skärgården (stridsbåtsförare). Vi åkte runt ett tag - vi hade varken sjökort eller GPS (eller flytvästar, eller ankare, eller bestick att äta maten med...) och till slut hittade vi en helt otroligt fin ö med en liten vik där vi lade oss. Sen låg vi och solade, snackade skit och grillade i tre-fyra timmar - så otroligt skönt. Jag trivs verkligen i skärgården, tyvärr har jag inte varit ute så mycket när ingen jag känner haft båt. Pappa och Helena har en på sitt landställe, men där är jag inte så ofta, och den båten är mindre. Där kan man dock åka vattenskidor, vilket är grymt roligt! Carin har ett par vattenskidor, men hade inget sånt där snöre man behöver för att kunna åka. Det får bli nästa gång...=)

image51

Sebbe och Jesper fixar kapellet på the white pearl ;)

image52

Ser rätt ok ut va...

Det där med pokern..Ska nog fan sluta igen. Varför? TUR. Folk har verkligen störig tur. OK att korrekt spel ska vinna i längden och all den där skiten, men man blir verkligen verkligen trött när det ALLTID torskas på sista kortet i stora potter. Suck...Suck suck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback