Världens längsta höst

Då var det dags igen, denna gång efter påtryckningar. Men jag hade faktiskt tänkt skriva idag, allt för att få en paus från pluggandet...

Mycket har, som vanligt, hänt. Jag börjar med igår, som var en grym dag, av tre anledningar. Först, och verkligen främst: jag hade min avgjort sista dag på Sabis på LÄNGE (kanske för gott, det får vi se till sommaren...) Känslan att bara kunna skita i alla problem som kommer dyka upp om en vecka, eller en månad, för att chefen fortfarande är sämst och inte ska vara chef, var alldeles underbar. Känslan av att inte kunna sätta ord på hur lite jag brydde mig om att den grillade kycklingen var slut, och att jag lätt hade kunnat grilla några till... =) Jag har dessutom hunnit "ta farväl" av mina favoritkunder, de få som faktiskt gått att prata vettigt med och som varit trevliga. Många på jobbet verkar ledsna över att jag inte ska jobba mer, och det får man väl ta som en komplimang; jag kommer nog höra av och kanske gå ut och ta en öl med några vad det lider. Jag känner mig redan uppfylld av den-där-känslan-som-är-ack-så-svår-att-sätta-fingret-på, men som handlar om att nu kan jag jaga mig själv lite mer, pressa mig själv lite mer, få mer uträttat och styra mitt liv mer i den riktning den är tänkt att gå i.

Anledning två till välmående: jag har ÄNTLIGEN fått ett klartecken på att min b-uppsats är klar! Han frågade om det var mer med uppsatsen jag ville rätta till, för att eventuellt få ett vg, men jag meddelade att ett år med EU och hållbar utveckling får räcka...för den här gången. Closure. Vad heter det på svenska förresten? Avslut kanske, men det låter inte helt rätt. Det borde avgjort finnas ett svenskt ord för closure.

Anledning tre var en bekräftelse på att min ansökan till Svenska Naturskyddsföreningens traineeprogram hade kommit fram. Det är ett ideellt utbildningsprogram, och bara tio stycken antas i år; man får jobba med SNF och nåt av deras projekt. Jag tror det kan vara både intressant och GRYMT bra att ha på CV:t (som för övrigt börjar se bättre och bättre ut...). Jag är jättenöjd med brevet jag skrev, och hoppas verkligen att jag blir antagen. Den 31 januari får jag veta, så håll tummarna tills dess...

Nästa lördag är det sluttentan i Miljövårdskursen, och det är en hel del att läsa, men jag har redan kommit igång och håller bra tempo: det kanske är början på mitt nya liv eller så. Mitt nyårslöfte, eller snarare mitt lite mindre formella löfte till mig själv men som känns rätt viktigt ändå, är att spendera mindre slötid vid datorn / tv:n, och istället utnyttja tiden bättre till saker jag vet att jag vill och borde göra men ändå har sådär lagom lätt att strunta i: plugga, läsa skönlitteratur, komma igång och träna igen...Ser ni mig hängandes på MSN för länge, ge mig en örfil tack ;)

Det får bli allt för denna gång. Jag önskar verkligen en god fortsättning till alla, och att 2007 blir det bästa året någonsin. Kom ihåg bara: det blir varken mer eller mindre än det ni själva gör det till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback