Tjändisblågg

Hur gör man egentligen för att få en känd blogg? På denna sida verkar det bara handla om att vara 17 och ha pappas kort och köpa kläder, ta bilder på nämnda kläder, och lägga ut nämnda bilder på bloggen. Det måste väl för f*n finnas NÅGOT djupare att prata om! Även guldfiskar tänker väl någon gång på livet...?

Idag har jag fått ett KONTOR! Ja, det är sant. Det är så jävla sant. Fast vi får se om det faktiskt är ett eget rum, eller om jag delar rum med nån, eller om det bara är ett skrivbord ;) Men det är på universitetet, och det är min officiella arbetsplats. Sug på den ni, lattesörplande småglin med fräknar av för många timmar i bögrosten! Henriks liv tar fart och accelererar...

Jag vill ta tillfället i akt att tacka de som kommenterat på min blogg, och som motiverar mig att skriva vidare:

Jeanna - min mentor, min ursprungliga inspiration, min bloggidol...min granne. Inte illa. Hon har just hånat alla över tjugotvå som accepterar att de lever på 23 kvm och är nöjda med det, så nu måste jag i kvällstidningsanda RASA mot BLOGGCHOCKEN! Men du är söt och rar och vi hörs när snön kommer.
http://jeannaofvarmland.blogg.se - mycket läsvärd =)

Johan - det här låter så risigt, men just nu är vi nog lite "soul mates". Nej, vi ligger inte på en björnfäll framför brasan med en pumpdunk Nutella. Men vi har samma intressen, och framför allt väldigt lika syn på livet - att växa som människa (och all den där sk*t jag redan tråkat ut er med!). Vi är kungarna.

Minna - som jag inte ser till så ofta nuförtiden, men som alltid stöttar mig, haha. Vi var på Tool i somras (hälsa Markku) och det var så överjävligt bra att vi pratar om det än. Du är en god vän!

Och sist men inte minst, men mindre eftersom hon är min lillasyster, Ullis. Du är go syrran, det vet du! Men du bloggar för sällan, så sluta göra reklam för din blogg på MSN ;)
http://whoolie.blogg.se - Lund style.

Nytt år och livet känns grymt. Jag var och tränade idag för första gången, och muskeln verkade faktiskt inte trasig alls längre! Det om något är grymt motiverande =) Snart kommer min granne Kristian hem igen från Schweiz, och då har jag någon mer regelbunden att styrketräna och spela badminton med - mycket bra. Jag har träningslust, jag har plugglust, jag har skrivlust... Jag mår jävligt bra helt enkelt! Tenta på lördag, men jag har pluggat ordentligt, och ligger bra till. Och kanske allra allra skönast - inget jobb att gå till imorron, vilket betyder att jag kan plugga hur mycket (eller lite) jag vill utan att känna att allt hamnar i kläm! Vardagslyx... Men det finns en sak jag skulle behöva - en ny fruktansvärt bra skiva. Alla tips tas tacksamt emot, slussarna står öppna. Sov sött nu barn, så ska pappa kolla klart på Borat.

Lust for life.

Kommentarer
Postat av: Johan "The Soul Mate"

Tack min vän, jag blir lite blöt i ögat (på ett jävligt manligt sätt) över de fina orden. Hade du varit här nu hade du fått en kram med de obligatoriska 3 manliga ryggdunken. :P

2007-01-08 @ 23:39:08
Postat av: ullis: till Mia, via brossans blogg

Är inte det UNGEFÄR samma sak som att sälja sig? (jag valde det mer sublila uttryckssättet och inte det som stavad med fyra bokstäver och rimmar på snora).

2007-01-09 @ 22:17:17
Postat av: Ullis

Okejokej, jag SKA. Har som vanligt mkt att göra och precis som du så prioriter jag vad som är viktigt. Vi är ju så jävla prestationsinriktiade, du och jag. tex tentan igår och labben idag. Men jag ska NU. För det hade jag tänkt endå.

2007-01-09 @ 22:19:43
Postat av: jeanna

hehe, jag hånar er bara i smyg, det är inte officiellt juuu... =)
Förlåt, det gäller bara alla utom dej. Men jag förstår mej verkligen inte på er stockholmare. Mina vänner hemma accepterar knappt nåt under 60 kvadrat. Och skrattar hånfullt åt mej och mina 23. Öppet. Bajskorvar. Men ni stockholmare, ni är glada bara ni har någonstans att bo. Konstigt.

2007-01-10 @ 17:04:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback