Känslan man har

Läs Jan Stenmark! Nu! Det går inte riktigt beskriva hans humor, mer än att den är så avskalad och märklig på samma sätt att det bara blir...guld. Ni har säkert sett hans bildrutor i om det är Aftonbladet eller Expressen, jag minns inte: gamla fula sjuttitalsvykort eller -bilder, med konstiga bildtexter, men det är så enormt jävla roligt (om man har RÄTT humor) att det inte finns någon motsvarighet =)

Lina säger att hon har börjat blogga nu, och hon skyller på mig! (
http://octoberfriend.blogg.se ) Men det finns väl värre saker att vara skyldig till - ebola, förintelsen melodifestivalen, jambareklamen...

Tenta imorse, och det gick BRA. Tror jag iallafall. Det kändes bra iallafall, även om man ju såklart inte kan kunna allt. Fem delar á tio poäng, med fem olika frågeförfattare - lätt hänt att bli lite schizat. Men det kändes bra, och nu sitter jag och pustar ut. Det är märkligt vad tenta gör med mig - man är liksom inte riktigt människa dagarna innan tentan. Det är som att världens undergång väntar, även om det känns bra och man vet att man ligger i fas och allt det där.  Sen går man dit, kräker ur sig kunskap i två timmar, och går hem, mer trött och glad att det är över än något annat. Ungefär som att ta körkort - det är mest en lättnad och inte så mycket glädje. För mig iallafall =)

Missade min första uppkörning på ett fruktansvärt snopet sätt - ute på motorvägen, med fem minuter kvar, har snuten stoppat en bil som står med dörren öppen; båda bilarna i vägrenen. Ingen människa i sikt; Henrik ligger kvar i högerfil med krampaktigt grepp om ratten, och blicken nervöst flackande mellan backspeglarna och hastighetsmätaren som en god uppkörare. Och han som är från vägverket ställer sig på bromsen, och säger att jag måste byta fil eller bromsa för det kan minsann springa ut en hel påtänd barnfamilj med tillhörande petting zoo. Totalt jävla mörker. Men jag klarade det ju gången efter, så allt är glömt...

Nu har jag ledigt i nio dagar! 22 januari börjar vårterminen, och tre saker samtidigt: kursassjobbet, MKB-kursen och statsvetenskapen. Planen? Att göra så jävla väl ifrån mig på alla tre =) Jag var lite arg för några dagar sen, då jag insåg att magisterkursen jag tänkte läsa kommer bli en sån där mästarkurs eller försvinner eller nåt, men sen insåg jag att sådant faktiskt inte ska bekomma mig.

Kanske åker jag till Skåne nästa helg, kanske inte. Doktor Andersson har stor farlig tenta fram till och med torsdag, så efter det isåfall. Hon är bäst att prata med på nätterna, när det är lite för kallt och man egentligen är lite för trött. Tack. Min syster tjatar på mig också, såklart, och det är faktiskt verkligen inte ofta vi ses. Jag borde verkligen åka.

Snart kommer Jeanna med öl, och ikväll är det film hos Chrille. Och jag har raggsockor på mig. Livet är så jävla gott när man skrivit klart en tenta =) Tack för idag!


Kommentarer
Postat av: siz

Det känns bra att du också får uppleva Salstentan. Det är en mycket viktig erfarenhet i livet. Det är bulimiskt: trycka in, spy ut, total tomhetskänsla eftertåt. Fast det är väl EFTER tentan det värsta kommer, när man inte kan påverka mer, kan inte plugga mer. Det är bara väntan... det är då man "försvinner" på riktigt. Går ner 3 kilo på en vecka... MINST!
Ja, kom hit!

2007-01-14 @ 20:12:05
Postat av: Lina

Du är rolig du Henrik...!

2007-01-14 @ 21:02:39
Postat av: Lina

Äh, who am I kidding?

2007-01-14 @ 21:03:33
Postat av: Henrik

Du lurar inte mig iallafall ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback