Züperböwl

Söndag, och sjuk. Sjuk i en vecka. Så obeskrivligt..trist. Att vara sjuk är verkligen tidsslöseri. Tur att jag har tenta på tisdag, och grupparbete som ska göras på måndag, så att jag iaf haft en ursäkt att plugga. Ni som känner mig vet ju att jag lätt okynnespluggar ;)

Stort bakslag. Jag och Chrille hamnade i olika specialkursgrupper, så vi kommer inte kunna skriva c-uppsatsen tillsammans. Inte alls kul, med tanke på att vi verkligen sett fram emot det. Dessutom hamnade han i den grupp jag borde hamnat i, med tanke på att ämnesvalet var mitt från början.. ;P Nu hamnade jag i EU-gruppen, men jag har börjat fila på ett nytt ämne som jag tror kan bli bra. Om jag, som vanligt, kan bestämma vad jag faktiskt ska titta på. Jag har många bra uppsatsidéer hela tiden, men väldigt få rör sig tyvärr från det mest preliminära stadiet till något som liknar något konkret...Det löser sig. Allt löser sig! Alltid. På något sätt.

SNF har inte hört av sig än om det där traineeprogrammet jag sökte; när man ringer Bengt eller Birger eller vad han nu heter som är ansvarig, så får man såklart inget svar, och det var i onsdags dom skulle berättat hur det gått. Jag väntar spänt, det vore otroligt roligt att komma in på kursen. Men konkurrensen är nog stor, det finns säkert en hel värld av gröna strebrar som jag aldrig stött på men som bara vill åt min plats! ;)

Nu är det mest slask ute. Kan inte det kalla komma tillbaka? Bara så vi slipper slasket...

Och nu är det superbowl strax, och jag inser att av de 20 provtentafrågor jag har framför mig så kan jag..tre? Men jag fick VG på min miljövårdstenta, så VG på kursen, så jag nöjer mig med G på denna =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback