In the ghetto

Japp, här sitter man mitt i Chinatown och skriver. Kungshamra känns som Chinatown ibland, för överallt är det massa asiatiska utbytesstudenter, och eftersom jag är en sån horribel rasist så ser jag inte skillnad på kineser, japaner, koreaner och...annat :P

Idag var sista seminariet på detta moment i statsvetenskap, och på onsdag morgon kommer tomten med tentan. Det känns faktiskt rätt bra, även om det kan bli SVÅRT! Men jag och Chrille ska samköra lite, och han är fena på det här med metod så det ska nog gå fint...Det jobbiga är ju dock att jag samtidigt måste börja läsa in mig på nästa moment (och helst ha läst typ 2-300 sidor samtidigt som jag skriver tentan), PLUS skriva ett första pm till c-uppsatsen, OCH skriva min del av den andra kurs jag läser parallellt. No rest for the wicked...

Jag skrev det aldrig (tror jag), men jag fick ingen plats på traineeprogrammet. Vad jag fick var ett brev där det står att jag var med till slutet, och att de ska behålla mitt CV och brev för att eventuellt i framtiden kunna rekommendera mig för något annat program. Jag vet inte riktigt hur mycket man ska hoppas på att det kommer hända, men det är ju bättre än inget! Jag är inte jätteledsen för att jag inte kom med; det hade varit jäkligt roligt men det är ju inte direkt så att jag inte har att göra ändå.

Helgen innehöll mycket blandade aktiviteter. Lördag morgon till eftermiddag var det hemvärnsövning, med lite gå runt i skogen och slänga sig i snön på förmiddagen, och skjuta på eftermiddagen. Eftersom hemvärnsmän är slöa, dumma och har allmänna problem med sina prostator som gör att de inte kan vara ute när det är kallt, fick vi äran att vara inomhus och skjuta. Det är skitskönt, för då har man akustiska tavlor som visar exakt var man träffar. Det innebär dessutom att man slipper gå fram till pappgubben man försökt döda, och leka pysselfarmor och klistra igen hålen man (förhoppningsvis) gjort. Spar en hel del tid, vilket innebär mer tid över till övervåld mot pappgubbar. Jag sköt riktigt illa, så jag blev lite sur och satt mest i ett hörn och gned på vapnet (höhö) när de andra sköt svåra grejer. Men är man inte i zonen så är man inte. På kvällen var jag hos Alex och Annika på inflyttningsfest. En del löst folk som parkerade sig i soffan och inte pratade med någon annan var där, men några var trevliga iaf. Kanske ska på Banditfest på Snaps på fredag med en av dom, vi får se. Vi körde Twister, vilket är ett helskönt fest/fyllespel, och Jenga, där man staplar träklossar på varann och sen ska dra bort klossar underifrån och lägga överst. Sjukt spännande blir det =) Vi släpade oss hem vid två, trötta allihop efter en helt ok fest.

På söndagen var dear mom här, och vi satte upp mina nya gardiner. Jag ska inte beskriva hur dom ser ut, för allt jag kan säga är storblommigt och då tror ni jag har nån ashet grisrosa och orange vaxduk. Nej, dom är mycket schyssta, och alla är inbjudna att komma och titta på mina gardiner. Efter det var jag och Lina på Moderna museet, där jag mig veterligen aldrig varit, eller åtminstone inte kan minnas att jag varit. Väl där trivdes jag som fisken i handsken som man brukar säga. Alla namn man hör som de stora konstnärerna och deras verk, och helt plötsligt står man en halvmeter ifrån en sån målning. Bland annat har dom "Wilhelm Tell med lång skinka och pickande fåglar" (
http://dominique.hoffmann.free.fr/dali/fichiers/5.htm) , som är vansinnigt stor och riktigt imponerande. Lina var en mycket bra guide och lärde mig väldigt mycket, och jag fick definitivt mersmak. Nästa projekt blir Naturhistoriska, så jag kan berätta allt om ekotoner och klyvöppningar och plattektonik och sånt där spännande som jag lärt mig being a muppet ;)

Kommentarer
Postat av: Yaz

Som svar på din kommentar i min blogg: BRA musiksmak! ;P

Postat av: Yaz

Haha egotrippad ngn? =)
Mm jättebra kille, uuuunderbar. NOT. En gång i tiden kanske. =)

2007-02-19 @ 22:23:12
URL: http://marauder.blogg.se
Postat av: Yaz

haha jorå den blev bättre me tiden =) man lär av sina misstag..eller så ser man misstagen i efterhand o slår sig i huvet för att man va så dum. Men d e lärdom det oxå!

2007-02-19 @ 22:41:08
URL: http://marauder.blogg.se
Postat av: Karin

Tack:) Jag går på säkerhet denhär gången..när jag har tid får jag försöka göra radikala förändringar!!

2007-02-19 @ 22:51:53
URL: http://karinsvarld.blogg.se
Postat av: Maddizzz

Jaa... fast ibland så blir man lite sugen bara... men man ska inte ta förgivet heller att man har hela livet på sig..

2007-02-19 @ 23:14:04
URL: http://maddizzz.blogg.se
Postat av: Maddizzz

Jaa.. kanske de..

2007-02-20 @ 18:12:48
URL: http://maddizzz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback