Gone Fishin'

Ett tag sen. Christians sista dag i Sverige "med gänget" var i torsdags, så vi firade med att sitta på Anchor och dricka stora mängder öl. Christian blev fullast, så jag och Sebbe bestämde att vi skulle dra med honom hem och spela Singstar. Singstar är som bekant överlägset bäst när man är full. Jag och Sebbe drog igång och rev av några klassiker - Paranoid, Boys are back in town, Radio Ga Ga, och Christian..han somnade =) Sen väckte vi honom, men då valde han att skaffa ett klippkort till toastolen. Jag hoppas han minns sin sista kväll i Sverige på ganska länge precis så fint som vi minns den =) När han somnat och snarkade som ett barn satte jag och Sebbe på vår gamla favoritfilm, som vi inte kunde få nog av när vi var små - Blues Brothers. Fortfarande en fruktansvärt, fruktansvärt bra film.

I lördags var ute med Carins båt, kanske (förmodligen?) för sista gången denna säsong. Med var två riktigt trevliga killar från hennes klass, en hallänning och en norrman. Norrmän är alltid enormt underhållande att lyssna på; jag förstår inte hur man någonsin ska kunna bli arg på någon från Norge. Väl ute på oceanen blev det äventyrligt, då vi skulle tuba men lyckades få in vattenskidlinan i motorn. En av grabbarna fick utföra emergency repairs, och till slut kunde vi fortsätta. Vädret blev lagom trist efter det, så vi åkte hem och grillade och körde Singstar istället. Av någon märklig anledning som jag nog aldrig kommer förstå blir man så vansinnigt trött av att vara ute på sjön - Dotti tror det handlar om för mycket frisk luft, vilket vi inneråttor ju garanterat inte får för mycket av - så jag sov en stund och gick sen ut för en öl med Dotti, David och Mike. Kvällen avslutades med en Guitar Hero-session hos David, och nu har jag/vi ;) nästan klarat hela medium. Dom sista låtarna var dock...sinnessjuka. Men någon gång ska dom bemästras! Jag börjar ju tillochmed lära mig använda lillfingret rätt, hehe...

Söndag morgon, alldeles alldeles alldeles för tidigt, träffade jag Martin och hans tjej Anna för att fiska. Vi lånade Annas föräldras båt, och åkte ut en bit. Båten visade sig ligga precis vid Drottningholms slott, och därikring var det fantastiskt vackert. Fisk fick vi givetvis knappt någon, men det var väldigt trevligt ändå!

Nu vill blogg.se inte låta mig ladda upp bilder, men det kommer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback