En fri man!

Bussen hem gick 07.50. Ugh. Mamma körde mig till Karlstad, men vi var tyvärr inte ensamma på vägarna. Halva Värmlands maskinpark i form av vägmaskiner och skördetröskor var ute och körde, och den snabbaste sträckan var bara ett långt väg arbete. Men min mamma är Super-Mom och kör hur fort hon vill, så vi hann med marginal. Bussresan hem gick relativt fort; jag läste 150 sidor i en ruskigt läsvärd bok av Neil Strauss som heter The Game. Temat är Neil Strauss' förvandling från aldrig-legad nörd till ubermästare på att få med sig kvinnor, och allt han går igenom genom att ändra sin livsstil fundamentalt. Läsvärt och sjukt intressant, och en bra läxa - ni som "kan" lite om detta vet att det rätt lätt kan gå överstyr...Boken låg på bästsäljarlistorna länge förra året, och många frustrerade killar lär ha fått grumliga ögon av att läsa den. Hur många som faktiskt satsat någonting på att lära sig dessa tekniker på riktigt är nog inte fullt lika många. Tur det tror jag. Men en sak som förmedlas är en sak jag diskuterat mycket med några av mina vänner - att kvinnor, särskilt i "sociala" situationer som klubbar och på fester - fullständigt dominerar eftersom männen bara svansar efter och värderar sig själva så lågt. Värt att fundera på.

Ikväll blir det grilla, spela lite kubb och ta ett glas vin - alltid lika trevligt att umgås med vänner efter att varit med släkten ett tag. Jag är verkligen ingen släktperson, som glatt pratar mig igenom köttbullssittningar eller fotoalbum. Och detta kanske låter hårt, men ärligt talat, man väljer inte sin släkt. Alla är helt enkelt inte lika roliga eller intressanta att prata med. Jag gör mitt bästa för att inte peka ut någon här, men så är det ju - man väljer ju sina vänner av en anledning. Mina är intelligenta och trevliga att prata med, och ger mig precis det utbyte jag vill ha.

I brevlådan låg ett brev ifrån Tullverket. Jag är nu officiellt frikänd från alla misstankar om smugglingsbrott! Jävligt skönt faktiskt, även om det var väntat. Nu ska jag skicka en talong till Tullverket om att jag vill ha ut spriten, och sen väntar behandling hos Skatteverket för att räkna ut hur mycket skatt vi ska betala för att få ut hela paketet. 13 liter sprit, tänkt till en nyårsfest, som kommer i augusti. Det kan mycket väl tänkas att Henrik, David och Richard ordnar årets bästa (och senaste) kräftskiva. Skriv upp er på listan redan nu... =)

Kommentarer
Postat av: Siz

Disclaimer: Novembergud låter hälsa att särskrivningen "väg arbete" var fullständigt felsaktig och ogenomtänkt. Han kan tyvärr inte framföra ursäkter och beklagan om sveda och värk själv då han sitter i en garderob och skäms. Fosterställning har intagits.

2007-08-08 @ 22:37:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback