Vad är det för krafter, vad är det för skuggor som rider oss natt som dag?

NI, mina läsare, satte igår rekord i att titta på min blogg. Det är förvisso mycket modesta siffror - 17 unika visningar eller något - men det innebär att ni läser och det är faktiskt..mer än halva nöjet. Faktiskt. Fortsätt med det! Till och med min pappa läser här, så jag får väl vinka som man gör på tv. Var inte oroliga förresten, det kommer fortfarande vara en högst personlig blogg som såklart inte utelämnar några snaskiga detaljer. Han tål nog ett och annat, han också, fastän han är min pappa. Han jobbar ovanpå en av Stockholms bästa pubar, the Dubliner vid Norrmalmstorg, lite avis är jag. Fast jag jobbar ju i World Trade Center, det är ju inte kattpiss heller ;)

image15

Så ser han ut förresten. Alla som ser oss tillsammans säger att vi är fruktansvärt lika, men jag vet inte...Man är ju lite självblind. Men vi är nog rätt lika.

Jag hade egentligen tänkt att börja med ett länktips, men det får komma nu istället. En gammal klasskompis har startat en hemsida tillsammans med sin bror, en webshop som säljer miljövänligt producerade kläder.
http://www.ecoologicals.se heter den, och jag rekommenderar ALLA att ta en titt. Särskilt t-shirtarna tyckte jag var grymt snygga, och blackspotskorna torde vara ganska kända. Jag tycker det är sjukt bra med rättvisemärkta grejer, det är liksom enda sättet vi kan nå nån form av rättvisa här i världen. Det finns hundratals miljoner människor som arbetar som om de vore slavar, under villkor som ALDRIG NÅGONSIN skulle accepteras i Sverige. Men på nåt sätt så kan vi inte göra något åt att människor i andra länder arbetar under såna villkor. Nä, för skit i dom, dom bor ju nån annanstans. Det håller liksom inte längre. http://www.ecoologicals.se var adressen, gör en insats.

Idag har jag lunchat i prominent sällskap, med Gustav Fridolin. Shit tänker ni, bilder bilder och kändisprostitution! Men nä, kändisar kommer jag inte ta bilder på (fast när jag blir känd så kommer jag nog ändå fortsätta ta bilder på mig själv, haha). Det kryllar av dom i TV4:s restaurang, på fem minuter han jag se typ hälften av TV4-tv-ansiktena. Men ni som känner mig vet att jag inte är mycket för kändisar, sålänge dom inte faktiskt är avundsvärda för det dom gjort och uppnått. Gustav Fridolin är en sån person, han är 83:a tror jag, och har suttit som den yngsta deltagaren i riksdagen någonsin. Respekt. Hursomhelst är han skittrevlig, och vi snackade inte politik eller något sånt alls, utan mest var i Stockholm som är bra och bo. Rätt skönt. Han signerade sin bok åt mig, ett ex till mig och ett till min mormor och morfar. Mormor och morfar ger mig pengar varje månad, och förtjänar allt tack för det. Min morfar fyllde 81(!) igår, och boken är lite tänkt som en present till honom och mormor. Sen får vi vad dom säger, dom är riktiga gråsossar. Men dom blir nog glada, jag tror det. Allt för the golden grandson... Dom är så jävla rara och har alltid varit så snälla, det kommer kännas ofattbart dagen någon ringer och säger att mormor eller morfar har dött. När farfar dog blev det mest tyst och tomt inom mig, jag har aldrig stått honom eller farmor särskilt nära, inte alls träffat dom eller tyckt om dom så mycket som mormor och morfar. Men dom börjar bli sjuka, morfar har tjockmage och ser och hör illa, och mormor har diabetes och dåliga knän och allt det där som kommer med åldern. Jag borde åka och hälsa på dom snart, så att det förhoppningsvis blir lite mindre sinnessjukt den dag dom inte finns kvar. Men det kommer bli tomt, det kommer det bli.

image16

Sent omsider: bilden på Sanna och Richard! Det där med att kolla in i kameran har deras mammor aldrig lärt dom iallafall, men vad gör man inte för att se förförisk ut...

Till slut: dagens visdomsord från The Marvelettes.

Well, well, I once believed
All fellas were nice
But girls, listen to me
And take my advice
A-girls, you'd better get yourselves
On the right track
'Cause finding a good man, girls
Is like finding a
Needle in a haystack

Och när alla halmstråna är borta, då ligger jag kvar. Jag bidar min tid, och varken jagar eller blir jagad i onödan. Ni vet var ni hittar guden av november.


Kommentarer
Postat av: NewMe

Vad underligt att din stilmall inte ser ut som min. Då tror jag nog inte att jag kan hjälpa dig alls. =/ Skicka iväg ett mail till supporten och be dom fixa det. Annars så sprang jag faktiskt på en blogg som handlar om just bloggdesign, undrar vad den hette...hmmm...ska se om jag hittar den.

Återkommer...

Postat av: siz

le Marc...

2007-04-19 @ 17:32:54
Postat av: faribrallan

Visst är jag lik mej!
Jag känner mej ärad att få visa upp min fula nuna på din blogg.

2007-04-20 @ 13:31:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback