Serva Populus

Ni vet att jag tidigare sagt att det bedrivs minst sagt shady forskning på institutionen för naturgeografi och kvartärgeologi på Stockholms universitet? Jag tar tillbaka! Hur kan man säga så när en sån här disputation ska äga rum:

PhD DEFENCE

Patrik Klintenberg

More Water, Less Grass?

An assessment of resource degradation and stakeholders' perceptions of
environmental change in Ombuga grassland, northern Namibia


Opponent: Stein Bie (Noragric, Norges Lantbruksuniversitet)

Nordenskiöldsalen, 11 April, 13:00

Jag menar - hur viktigt är det inte att vi i Svenneland vet hur Ombugas gräsplätt fungerar? Livsviktigt att just vi vet det också, så att vi kan komma med våra Sidapengar och peka med hela handen, för dom där svartingarna fattar ju inget själva...(på internet måste man ha ironidisclaimer: detta var ironi.) Detta är forskning som VI ALLA finansierar genom skatten. Lite mer kontakt med näringslivet, och forskning med praktiskt syfte någon...? Men gå för all del på disputationen, den är nog spännande ;)

Pappa ringde just från Istanbul, han och Helena och Filip är där i fem dagar. Han stod utanför nån big ass moské och lät mig lyssna på böneutropet. Det...lät. Rätt ordentligt. Tänk om kyrkorna hemma skulle köra dödsskrikstema på samma sätt nu över påsk; banka i klockorna tvinga staten att sätta på flyglarmet för att vi inte ska glömma att Jebus hänger på korset och mår lite halvdant. Har jag nånsin sagt hur glad jag är över att bo i ett land där stat och kyrka inte sitter ihop?

Kommentarer
Postat av: Saga

Vilket citat menade du? Glad påsk till dig med :)

2007-04-06 @ 13:14:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback