Petter Niklas

Igår var jag på Berga örlogsbas för att kolla in hur Sebbe har det, det var anhörigas dag eller vad dom nu kallar det. Det var tyvärr inte så mycket ballt att kolla på, och kön till att åka båt var grymt lång och det var jag inte sugen på att vänta i. Plus att det blåser rätt seriöst i Berga. Jag tycker verkligen inte om när det blåser. Obotlig optimist som jag är, så tog jag såklart shorts på mig. Det blev ganska kallt. Men allt som allt en trevlig dag, han som leder IAS-styrkan, överstelöjtnant Olsson eller Larsson nånting, verkar RIKTIGT bra och det känns ju skönt. Det kan ju trots allt hända att Sebbe åker utomlands, och jag skulle inte gärna vilja att han blir skjuten.

image37

Tre generationer Wegner: Sebbe, hans pappa Rangnar som är riktig skön och alltid gjorde roliga grejer med oss när vi var mindre, och lillebror Raphael. Precis som mina så är Sebbes föräldrar skilda, och Raphael är the belly fruit av Rangnar och hans nya fru, men där min pappa och Helena lugnade sig med ett barn, skaffade dom tre...Men det är söta och fina barn! På tal om familj så ska jag iväg på middag ikväll till pappa och Helena, så nu ska jag äntligen få chansen att ta lite kort på min lillebror. Ringhals 3, som vi kallar honom. Aldrig sett en unge med så mycket eld i baken, han kan verkligen inte vara lugn. Men först är det Hammarby mot BP, dags för revansch!

image38

Dagens taliban var dock Sebbes mamma Anna-Lena, som ger oss sin egen version av Robert De Niro i Taxi driver, fast med en PSG90 / AWP i händerna ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback