Längs sömnlösa snårstigar kan en människa så lätt bli ett djur

Första dagen på nya jobbet är avklarad. Sjukt mycket att hålla på koll på, som med alla jobb i början antar jag, men jag lär lära mig ganska fort och den värsta förvirrade dimman lägga sig. Snart vet jag allt om nätägare och elleverantörer och Z03:or hit och Z04:or dit...Alla som jag jobbar med är killar, i min ålder, från KTH; lite trist faktiskt. Fast å andra sidan är det typ samma intressen man har, så man kan ju snacka skit med alla utan att verka som ett ufo. Jag sov tre timmar eller så inatt, det gick bara inte att sova. I huvudet snurrade tusen tankar och intryck och saker som ska göras. Jag skulle upp tidigt imorse också för att jobba lite på skolan, och ni vet hur det brukar gå att somna när man vet att man måste sova...Så jag försökte läsa, men insåg att boken jag läst 400 sidor i är så jävla tråkig, så jag kastade den och satte mig och skrev på c-uppsatsen istället. Rätt hardcore faktiskt. Jag måste VERKLIGEN skriva mer, för på fredag ska jag in med allt jag skrivit och sen ha handledning nästa tisdag. Fast det gör väl inget om det inte är klart till terminsslut, jag blir ju kvar på SU ett tag till. Jag ringde Sabis idag också, angående sommarjobb som jag inte vill ha, och blev mycket positivt överraskad. Färskvaruchefen har blivit förflyttad till en annan avdelning, och nu är Mange färskvaruchef istället. Han är ungefär en ziljon gånger bättre, och när jag hörde det kändes det faktiskt som att det inte skulle vara alls lika farligt att jobba där i sommar. Vi får se hur det blir. Jag ska boka in ett möte med Johan på Saltå kvarn ikväll, och se vad han har. Sälja in mig lite...Det står ju att jag är energikonsult åt Kraft & Kultur, låter ju fint!

Igår skedde det igen, i land of the free and home of the brave. Vad är det för sjukt samhälle man lever i, om man är svartsjuk och beslutar sig för att döda så många man kan bara därför? Hur stöps människor som väljer sådana utvägar? Att man inte kan skilja mellan skyldiga och oskyldiga, och hur man kan ha förlorat alla mentala spärrar. Och att vem som helst kan köpa ett vapen, ännu bättre. Jag är så glad att det aldrig hänt något liknande i Sverige, att vi här inskränker oss till privata uppgörelser. Och att vi har en vapenlagstiftning värd namnet. Och sen står apan till president (
http://www.bushorchimp.com) och snackar om att det är en sån tragedi. Men när vapenlobbyn drar i trådarna, så kan marionetten inte göra mycket mer än att sprattla med. USA är ett smutsigt, smutsigt land. Vi lever i en smutsig och äcklig värld med rädsla och hat och jagärviktigastochskaförst. Vi behöver fanimej bli hippies igen - peace, love and understanding. Kalla det flum, men det är fan så mycket bättre än vad vi lever i idag.

Måste vi slåss i veckor för att älska en dag?

image13

Så blev mitt nya skrivbord, jag tycker det ser riktigt cleant ut. Sen ska det upp lite tavlor och så, men manana...


Kommentarer
Postat av: natalie

det ser väldigt clean ut :P

Postat av: siz

Men det har VISST hänt i sverige. Inte på skola kanske, men han i Falun typ -90, killarna som tände eld på diskot i göteborg -98, sturecompagniet typ -95 (?), den lille pojken i Linköping för nåt år sen och han i småland i vintras och random pyromaner osv. Så så hämskt trevligt ÄR inte sverige heller. Visst, inte 30 pers, men endå... man det ÄR sjukt. Psykistkt sjukt på RIKTIGT. iNte som låg förolämpning utan som ngt medicinskt psykiskt (kan man säga så?).
Hursom. Du har fin bänk. Och jag hoppas du är och förblir förskopnad från ondska. Medveten så väl som "omedveten". Och lycka till ikväll, silly silly storebror

2007-04-17 @ 17:54:38
Postat av: Lina

vakna i vargtimman det enda de hör är dånet från långtradarna på motorvägen strax utanför...


du snodde ;)

2007-04-17 @ 20:45:34
URL: http://octoberfriend.blogg.se
Postat av: ...ibrallan

Snyggt!
Men var är centern?
Homestyling i all ära, men strävan efter det perfekta ljudet är väl ändå viktigast...

2007-04-18 @ 13:19:43
Postat av: carin

Fan va snyggt det blev henka!

2007-04-18 @ 14:30:10
Postat av: NewMe

Jag är tyvärr lite feg när det gäller msn, men jag ska fundera på det. Återkommer. =)

2007-04-18 @ 17:35:18
URL: http://newme.blogg.se
Postat av: NewMe

Har tillägnat ett inlägg åt dig på min blogg. http://newme.blogg.se/1176918673_fejkad_msnlektion.html
=D

2007-04-18 @ 19:58:09
URL: http://newme.blogg.se
Postat av: jeanna

åååh, älskar låten. din rubrik. fantastisk.

2007-04-22 @ 01:01:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback