Kiss and tell

Halvt just uppstigen, men huvudet fullt med tankar. Jag hade en sån där dröm som lämnar en känsla hela dagen, ni känner säkert igen dom. Något roligt - då blir dagen bra. Något sorgligt - det går bara inte att skaka av sig. Jag drömde att jag träffade en jättesöt och trevlig tjej, som precis innan jag vaknade sa att hon verkligen längtade efter mig. Cheesy va? Men ärligt talat, jag verkar mest kunna drömma om att vara på väg att bli kär. Tålamod säger ni, såklart att jag hittar någon. Samma sak säger jag, såklart att jag hittar någon. Men ibland känns det som förgjort; att hitta någon att bli rörd av. Jag VILL bli rörd, få en kärlekskäftsmäll! Men jag får lägga min tid på annat tills tillfället dyker upp...Och drömmen, för att återvända: känslan när jag vaknade var så bitterljuv - att ha drömt om det, men att vakna och inte kunna känna samma sak på riktigt...

Alla ni som läser detta som har någon: VÅRDA KÄRLEKEN. Det finns inget större.

I tisdags var det ormgrop här hemma. Jag, Micke, Chrille, Camilla, Jocke, Frida, Christian, Karin, Carro, Carin och Dotti var här och grillade och kollade på Champions Leaguematchen. Riktigt riktigt trevligt, det var roligt att ha er här! =) Det största problemet är att jag bara har fyra uppsättningar tallrikar och bestick (jag har ju inga vänner, och ännu mindre vänner som vill äta hos mig...), så vi fick köra lite primieval style, men det funkade fint det också. Man behöver inte vara så kräsen - större delen av jordens människor äter inte ens med bestick. Jävla arv från imperialismen. Igår var Micke här igen och vi kollade den andra matchen. Riktigt trevligt, Micke är en jävligt bra kille som jag verkligen tycker om att umgås med. Vi pratade jättemycket om jobb och så, hur han hade varit på intervju för ett jobb där dom förväntade sig 80-timmarsveckor. Vi båda är av inställningen att varför ska man jobba bort sitt liv; normala 40-timmars- eller kanske 50-timmarsveckor när det är mycket, det räcker. OK att man inte tjänar en ziljon i månaden, men ärligt, vad fan är pengarna värda när man inte har ett liv? Tiden får man aldrig tillbaka...All tid att umgås med vänner; lyssna på musik; läsa böcker; fundera; den kommer inte igen. Det finns liksom ingen ursäkt. Plus att på sommaren MÅSTE man ut och titta på stora lampan, annars blir man sjuk.

Förresten. Det här är ganska personligt, men det vill ut. Varför känns som att det ibland är svårare att kyssa än att ha sex med någon? Rätt skumt, men så känns det ganska ofta tycker jag. Som att det är personligare att kyssa någon. Att det är mer förenat med..känslor kanske. Konstigt är det väl iallafall, för det "borde" vara tvärtom - sex är ju liksom fortsättningen på att kyssas. (Kommentera gärna, jag blir nyfiken på hur ni tänker!) Nuckan har talat...

Kommentarer
Postat av: siz

testa att sova en hel natt bara hållanden med nån. DET är intimt...

2007-04-05 @ 12:12:12
Postat av: Ungersk Gulasch

Än en gång kan jag bara avundas ditt sätt att uttrycka och på något sätt träffa spiken med hammaren på exakt rätt ställe. Än en gång så skönt att få läsa något som man själv går runt o filosoferar på. Jag kan bara hålla med om det där med att vårda kärleken!! Går det att betona det för mkt?!

Det där med sex..hmm. Jag skulle vilja ge lite kött på benen men för att vara lätt sarkastisk o ironisk så har du väl bara k-llat "smuts"...Vilket blir att du inte förknippar sex med kärlekt utan bara en stunds tillfredställese. För dig är kyssen den punkt som din hjärna förknippar allt vad som har med kärlek och känslomässig tillfredställelse att göra.
Och för att nu vara lite seriös så tror jag att sex är ju bara en primitiv syssla i grunden. Allt för att visa vem som dominerar och för att föröka oss. För det krävs inge kärlek i princip.
Men det andra som vi utvecklat, känslan att uppnå känslomässig tillfredställelse är något djupare. Och en öm kyss berör just dessa sinnen i kroppen. (Tror jag)

2007-04-05 @ 13:59:20
Postat av: svartvinbär

Det är skillnad på älska å sex.

2007-04-05 @ 14:15:14
Postat av: Henrik

Såklart att det är skillnad på att älska och att ha sex. Såklart att jag inte bara haft sex för att få tillfredsställelse för stunden. Men allt det där om att ååh-vi-blir-ett-när-vi-älskar: jag vet inte. Jag tror inte det är så för mig. Sex är något annat; för mycket reproduktionsgener som bestämmer. Rätt ofta tänker jag (iallafall jag, jag antar att de flesta är likadana) att henne skulle jag lätt kunna ha sex med, men kyssa - never. Ge mig nån att kyssas med, det är vår! =)

Postat av: Pretty woman

Är vi kollegor mån tro?

2007-04-07 @ 12:24:14
Postat av: Henrik

Om vi är kollegor vet jag inte för jag vet verkligen inte vem du är! Enlighten me...

2007-04-10 @ 00:21:58
URL: http://novembergud.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback